مکان: نیویورک، آمریکا/ منبع: روزنامه دیلی اکسپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار دوشنبه شب خود در نیویورک تلاش کردند اختلافات خود را نشان ندهند و در مورد موضوعاتی که بر سر آنها اختلاف نظر دارند، به نقاط اشتراک دست یابند. 

ماکرون و ترامپ با حضور «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا و وزیران خارجه دو کشور، دو بار در برابر دوربین ها دست یکدیگر را فشردند اما همان ابراز احساساتی را که در  دیدارهای سال 2017 خود داشتند، به نمایش نگذاشتند و تصاویر هم گویای این موضوع است.

 

donald-trump-emmanuel-macron-1523789

دیدار 2017
 
donald-trump-emmanuel-macron-1523794
دیدار 2018

 

ترامپ و ماکرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد حدود یک ساعت در مورد مسائل عمده بین المللی از جمله سوریه، ایران و همچنین اختلافات تجاری سخن گفتند. دونالد ترامپ در آغاز این دیدار در هتل بزرگ «منهتن» گفت ما تجربیات بسیار خوب و زیادی در روابط دو جانبه داشته ایم. البته در 99 درصد موارد این تجربیات بسیار خوب بود. 

کاخ سفید اعلام کرد روسای جمهور فرانسه و آمریکا در این دیدار بر تعهد خود برای همکاری نزدیک در مورد پرونده های بزرگ تاکید کردند. 

فرانسه نیز اذعان کرد اختلاف نظرهایی میان واشنگتن و پاریس در مورد برخی موضوعات وجود دارد اما گفت که این اختلاف نظرها بیشتر در مورد رویکرد و شیوه هاست تا در مورد اهداف. 

دونالد ترامپ در این دیدار از تمایل خود برای سفر به فرانسه برای جشن صدمین سال پایان جنگ جهانی اول در 11 نوامبر خبر داد. وی احتمالا می تواند به این مناسبت در نشست صلح در پاریس که با دعوت از حدود 100 تن از سران کشورها برگزار می شود، شرکت کند. 

دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون تا ساعاتی دیگر در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با حضور 130 تن از رهبران کشورها و دولت ها برگزار می شود، سخنرانی خواهند کرد. 

 

مکان: نیویورک، آمریکا

منبع: روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.