مکان: نیویورک، آمریکا/ منبع: طلوع نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد: «عبدالله عبدالله» در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران دیدار، و درباره مبارزه با تروریسم، امنیت مرزهای مشترک دو کشور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همکاری های دوجانبه گفت و گو کرد.

عبدالله ضمن ابراز تسلیت دولت و مردم افغانستان به مناسبت حمله تروریستیدر اهواز گفت: امیدواریم ایران و افغانستان با همکاری یکدیگر بتوانند به تروریسم و وحشت افکنی در منطقه پایان دهند.

وی با اشاره به تدوین سند جامع همکاری های ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: پیشرفت های خوبی در این زمینه صورت گرفته و کابل امیدوار است این سند به زودی نهایی و میان سران دو کشور امضا شود.

روحانی نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تامین امنیت مرزهای مشترک دو کشور با دولت افغانستان همکاری کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران نیز خود را در غم و اندوه مردم افغانستان شریک می داند ، افزود: ایران و افغانستان می توانند با کمک یکدیگر به تروریسم در منطقه پایان دهند.

 

مکان: نیویورک، آمریکا

منبع: طلوع نیوز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.