مکان: نیویورک، آمریکا/ منبع: توییتر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، کاربران پاکستانی در حساب کاربری خود در توییتر تصویری از «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در قطاری که عازم نیویورک بود، منتشر کردند.

 

Dn671sEXkAAMZLt

 

پیشتر گزارش شده بود که نخست وزیر پاکستان به دلیل پیش برد وضعیت اقتصادی پاکستان در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند و قرار است وزیر خارجه این کشور به نمایندگی از پاکستان در این نشست شرکت، و احتمالا با «سوشما سوراج» همتای هندی خود در حاشیه این نشست دیدار کند.

نشست امسال هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. اولین نشست این مجمع در سال 1945 ، سال تاسیس سازمان ملل متحد، برگزار شد. در طول سال‌ ها، این نشست به بهترین فرصت برای گردهمایی و لابی سازمان های غیردولتی تبدیل شده است. این سازمان‌ ها در حاشیه مجمع عمومی با حضور افراد مشهور جلسات بحث و رویدادهای فرهنگی زیادی برگزار می‌ کنند.

این نشست هر سال خبرنگاران زیادی را هم جذب می‌ کند. به گفته سازمان ملل امسال بیش از 3 هزار خبرنگار برای صدور مجوز درخواست داده‌ اند.

193 کشور عضو سازمان ملل هستند که نمایندگان همه آنها در مجمع عمومی امسال حضور دارند اما همه این نمایندگان در سطح سران نیستند. «حسن روحانی»، «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» از جمله سران شرکت کننده در نشست امسال هستند اما سران برخی دیگر از کشورها همچون «ولادیمیر پوتین» و «آنگلا مرکل» ترجیح داده‌ اند وزرای خارجه خود را به این مجمع بفرستند.

از امروز سه‌شنبه نمایندگان کشورها از ساعت 9 صبح تا 21 شب به وقت نیویورک (16:30 روز سه شنبه تا 4:30 صبح روز چهارشنبه به وقت تهران) در صحن بزرگ سازمان ملل به سخنرانی خواهد پرداخت. نماینده هر کشور 15 دقیقه وقت سخنرانی دارد اما آنان اغلب بیشتر از وقت خود سخنرانی می‌کنند. طولانی‌ ترین سخنرانی تاریخ مجمع عمومی متعلق به «فیدل کاسترو» است. سخنرانی او در مجمع عمومی سال 1960 چهار ساعت و 29 دقیقه طول کشید.

 

مکان: نیویورک، آمریکا

منبع: توییتر

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.