مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی/ منبع: رویترز و آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رهبر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی در فرودگاه پیونگ یانگ استقبال کرد.

 هواپیمای رئیس جمهور کره جنوبی در فرودگاه بین المللی «سونان» در اطراف پیونگ یانگ فرود آمد و با استقبال رهبر کره شمالی و همسرش مواجه شد.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌ های کره جنوبی نشان داد که این دو رهبر سوار بر یک لیموزین مشکی با لبخند برای ساکنین کره شمالی که در خیابان‌ های پیونگ‌ یانگ به صف شده بودند، دست تکان می‌ دادند. بسیاری از مردم کره شمالی لباس سنتی و رنگی کشورشان را به تن داشته،‌ شعارهایی را سر دادند و گل‌ های مصنوعی را که در دست داشتند، تکان می‌ دادند. کاروانی از خودوروها و موتورسیکلت‌ ها نیز خودروی حامل رهبران دو کره را اسکورت می‌ کردند.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد نشست میان سران دو کره در چنین شرایطی بسیار مهم است.

مون جائه این در سفر سه روزه خود به کره جنوبی دو بار با رهبر کره شمالی به گفت و گو خواهد نشست. در این نشست ها دو طرف درباره بهبود روابط، خلع سلاح هسته ای و گسترش رایزنی میان کره شمالی و آمریکا گفت و گو خواهند کرد. علاوه بر این مسائل، مساله کاهش تنش نظامی در شبه جزیره کره نیز بحث و بررسی خواهد شد.

مون جائه این قبل از ورود به پیونگ یانگ گفت با توجه به از سر گرفته شدن گفت و گو میان کره شمالی و آمریکا، نشست میان سران دو کره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

 

مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی

منبع: رویترز و آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.