مکان: آمریکا/ منبع: رویترز و شارلوت آبزرور

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با نزدیک شدن طوفان فلورنس به سواحل شرقی آمریکا که می تواند طوفانی قوی در نوع خود در دهه های اخیر باشد، بیش از یک میلیون نفر مجبور می شوند تا مناطق ساحلی را تخلیه کنند.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد هم اکنون طوفان فلورنس طوفانی با درجه 4 است و با سرعتی معادل 210 کیلومتر در ساعت به سمت شرق آمریکا در حرکت است و قدرت آن در حال افزایش است و احتمالا روز پنجشنبه به سواحل شرقی آمریکا در ایالت های کارولینای شمالی و جنوبی خواهد رسید.

این طوفان همراه با باد و باران شدید به سواحل شرقی آمریکا خواهد رسید و احتمالا سیل گسترده در پی خواهد داشت.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد فلورنس روز سه شنبه احتمالا به طوفانی درجه 5 تبدیل خواهد شد و به هنگام در نوریدن شرق آمریکا در روز پنجشنبه طوفان بسیار خطرناکی خواهد بود.

«هنری مک مستر» فرماندار کارولینای جنوبی گفته است دست کم یک میلیون نفر در این ایالت مجبور به تخلیه خانه و کاشانه شان در مناطق ساحلی خواهند شد.

این در حالی است که روز دوشنبه دستور تخلیه اجباری 250 هزار نفر از ساکنان شهرهای ساحلی صادر شد که باید تا بعد از ظهر روز سه شنبه محل زندگی خود را ترک کنند.

همزمان پایگاه دریایی «نورفولک» که بزرگ ترین تاسیسات نیروی دریایی در جهان است برای اعزام کشتی ها به دریا آماده می شود تا از بدترین آثار توفان در امان بمانند.

«روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی نیز اعلام کرد این رویدادی است که سراسر ایالت را تحت تاثیر قرار می دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برنامه خود برای برگزاری تجمعی سیاسی در روز جمعه در می سی سی پی را به دلیل این طوفان لغو کرده است.

فلورنس می تواند قوی ترین طوفانی باشد که طی دهه های اخیر سواحلی شرقی آمریکا را نوردیده است.

طوفان هیوگو که در سال 1989 کارولینای جنوبی را در نوردید، ده ها کشته و 7 میلیارد دلار خسارت بر جا گذاشت.

 

مکان: آمریکا

منبع: رویترز و شارلوت آبزرور

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.