گزارش جی پلاس؛

چرا آمریکایی‌ها مخالف خرید خودروی چینی‌ هستند؟

دیر یا زود خودروهای چینی راه خود را به آمریکا باز می‌کنند و زمانی که این اتفاق بیفتد، به طور قطع کیفیت آنها به اندازه خودروهای موجود در بازار آمریکا قابل قبول خواهد بود. اما تا رسیدن آن لحظه، باید خودروهای چینی را در محک آزمایش قرار داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، زمانی که خودروهای برند چینی به آمریکا راه پیدا کنند، همه مشتریان، این قبیل محصولات را نمی‌پذیرند اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، طبق مطالعات صورت گرفته از سوی Autolist، تنها بیش از یک سوم آمریکایی‌ها یعنی 35 درصد آنها مخالف خرید محصولات چینی هستند. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که 28 درصد از هزار و 565 نفری که در این تحقیقات به پرسش‌ها پاسخ داده‌اند خودروهای چینی را خریداری می‌کنند در حالی که 37 درصد نهایی هنوز درباره تصمیمی که می‌گیرند، اطمینان ندارند.

رانندگی با خودروهای چینی

 آمریکایی‌هایی که اعلام کرده بودند محصولات چینی را خریداری نخواهند کرد، در این تحقیق 24 درصد نداشتن اعتماد و 21 درصد مساله ایمنی، 15 درصد هم نبود نمایندگی و شبکه خدماتی معتبر را به عنوان اصلی‌ترین علل نخریدن خودروهای چینی عنوان کردند. به طور طبیعی، صاحبان وسایل حمل و نقل کره‌ای جزو بیشترین گروه‌هایی هستند که به سمت خرید خودروهای چینی رو می‌آورند، در حالی که صاحبان خودروهای آمریکایی، کم‌ تعدادترین گروه‌هایی هستند که خرید خود را تعویض می‌کنند.

در میان خودرودارانی که برندهای اروپایی سوار می‌شوند، 29 درصد اعلام کرده‌اند که به خرید خودروهای چینی رومی‌آورند در حالی که، 34 درصد در این موضوع با قطعیت حرف نزده‌اند. 37 درصد نیز با جدیت پاسخ منفی داده‌اند. به دلایلی که مشتریان به خرید خودروهای چینی فکر می‌کنند، طبیعتا 40 درصد مشتریان، قیمت خودروهای چینی را مهم‌ترین علت گرایش آنها به خرید خودروهای چینی اعلام کرده‌اند. در کنار آن، 18 درصد آمریکایی‌ها، فناوری‌های به کار رفته در این قبیل خودروها 15 درصد نیز ایمنی آنها را عاملی برای انتخاب خودروهای چینی عنوان کرده‌اند.

برخی برندهای چینی از جمله WEY به دنبال ورود به بازار آمریکا در دو سال آینده هستند. بیشتر این کمپانی‌های سازنده مانند GAC Motors و Geely به سرمایه‌گذاری مشترک با برندهای اروپایی و آمریکایی وابسته‌اند تا بتوانند خودروهایی با کیفیت بالا را روانه بازارهای آمریکا کنند. GAC و Lynk & Co جزو اولین برندهایی هستند که پیش از پایان این دهه وارد بازار آمریکا می‌شوند و براساس گزارش‌های منتشر شده بعد از این تحقیقات، بالاترین شانس موفقیت را برای رقابت بر سر قیمت خواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید