گزارش جی پلاس؛

هدبندی که مشکل خواب را حل می‌کند

محققان هدبندی تولید کرده‌اند که صداهایی را به مغز می‌فرستد که باعث می‌شود فرد 30 درصد سریع‌تر از حالت عادی به خواب برود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان به تازگی هدبند Dreem را ابداع کرده‌اند که با ارسال صداهایی به مغز برای بهبود خواب عمیق، افراد را 30 درصد سریع‌تر از حالت عادی به خواب می‌برد و در لحظه مناسب از خواب بیدار می‌کند.

رؤیا دیدن به مرحله‌ای از خواب اطلاق می‌شود که به آن REM یا «حرکت سریع چشی» می‌گویند. وجود این مرحله از خواب از نظر بیولوژیکی ضروری است و اختلال در آن موجب مشکلاتی از جمله افسردگی می‌شود. همچنین انسان برای احیای شبکه‌های عصبی، تنظیم هورمون‌ها، بازسازی سلول‌ها و پردازش حافظه به خواب عمیق نیازمند است.

Dreem یک هدبند پارچه‌ای است که پشت گوش‌ها و روی پیشانی قرار می‌گیرد و با کنترل، تجزیه و تحلیل و کار روی مغز در طول شب، به خواب بهتر کمک می‌کند. این هدبند، صداهای تحریک‌کننده شنوایی را به مغز می‌فرستد که با الگوهای خاص مغزی هماهنگ است و از این طریق، کیفیت خواب عمیق را بهبود می‌بخشد.

از هر 3 انگلیسی، یک نفر خواب کافی ندارد و به طور متوسط، افراد بالغ در طول هفته یک شب را خوب نمی‌خوابند و کیفیت خواب خوبی ندارند. هدبند Dreem چهار عملکرد اصلی انجام می‌دهد. اول این که با تنظیم ضربان قلب و تنفس، باعث می‌شود فرد 30 درصد از حالت عادی زودتر بخوابد. این هدبند قابلیتی موسوم به flow دارد که واژه‌های انتزاعی را به مغز می‌فرستد تا گذر اتفاقات روزمره را در مغز متوقف کند. با خوابیدن فرد، انجام مدیتیشن متوقف شده و تنها صداهای پس‌زمینه ادامه می‌یابد.

دوم این که، این هدبند با هدایت استخوانی، صداها را به مغز می‌فرستد. سومین عملکرد این هدبند این است که فرد را در زمانی مشخص که فرد در سبک‌ترین مرحله خواب قرار دارد، بیدار می‌کند. بیدار شدن فرد در مرحله خواب عمیق باعث اختلال خواب می‌شود. چهارمین عملکرد هدبند Dreem که مهم‌ترین هم به شمار می‌رود، اطلاعات دقیقی را درباره خواب و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. این هدبند پیش از تجزیه و تحلیل این اطلاعات روی یک CPU داخلی، فعالیت مغزی را توسط الکترودهای EEG پلیمری خشک اندازه‌گیری می‌کند.

ارتعاشات بسیار ریزی صداها را به طور مستقیم به گوش داخلی می‌فرستد و خواب عمیق با موج کوتاه را بهبود می‌بخشد. این صداها، اغلب صداهای موجود در طبیعت هستند.

دیدگاه تان را بنویسید