گزارش جی پلاس/ دانشمندان انگلیسی طراحی کردند؛

لباس نظامی ضد انفجار که با بتن مخلوط هم بشورید سالم می ماند! + عکس

دانشمندان انگلیسی بعد از 7 سال تحقیق شلوارهای ضد انفجاری را برای نیروهای نظامی طراحی کردند که حتی بعد از شستشو با بتن مخلوط هم همچنان بافت خود را حفظ می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شلوارهای ضد انفجار، آسیب‌های ناشی از انفجار بمب را در میادین جنگ کاهش می‌دهد. این شلوارها نتیجه پروژه تحقیقاتی انجام شده توسط وزارت دفاع انگلیس در سال 2010 و در خلال جنگ افغانستان است که در آن بیش از 340 سرباز بر اثر انفجارها جان خود را از دست دادند.

دانشمندان آزمایشگاه دفاع وعلوم  فناوری انگلیس، آزمایش‌هایی را روی این شلوارها انجام دادند تا میزان ماندگاری و اثر آنها را بعد از دفعات شستشو را ارزیابی کنند. آنها روش‌های مختلف شستشو شامل شستشو در دستگاه مخلوط کننده سیمان را آزمایش کردند که با توجه به محدود بودن امکانات در میدان جنگ، یکی از راه‌های شستشو محسوب می‌شد.

نتایج به دست آمده از این تحقیقات حاکی از آن است که بعد از بارها شستشو، کیفیت و ماندگار شلوارهای ضدانفجار هیچ تغییری نمی‌کند و کاهش نمی‌یابد. پارچه به کار رفته در تولید این شلوارها، بعد از شستشوهای متمادی، عملکرد محافظتی و ضدانفجاری خود را حفظ می‌کند.

این شلوارها در جنگ‌های عراق و افغانستان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و قرار است طبق ویژگی‌ منحصر به فرد پارچه به کار رفته در آن، در تولید نسل بعدی لباس‌های محافظ نیز از آن استفاده شود. سربازان آمریکایی از سال‌ها قبل در میدان‌های جنگ در ژاپن و در خلال جنگ جهانی دوم از مخلوط‌کن سیمان برای شستشوی لباس‌های خود بهره می‌بردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید