گزارش جی پلاس؛

جشنواره سرعت، میزبان خودروهای رباتیک خودران

مهندسان، یک خودروی خودران رباتیک را آماده کرده‌اند که قرار است در مسابقه بهترین راننده دنیا در جشنواره سرعت Goodwood شرکت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، مهندسان، خودروی خودران و رباتیک Roborace را تولید کرده‌اند که نیروی مورد نیاز برای حرکت را از چهار موتور الکتریکی 135 کیلووات به دست می‌آورد و از راننده هوش مصنوعی استفاده می‌کند که به کمک آن می‌تواند تا مسیر 1/8 کیلومتری تپه‌های محل مسابقه را که به پیچ‌های شدید و دیوارهای سبز و مملو از گیاه معروف است، بپیماید.

این مسابقه پیش از این در قالب مجموعه مسابقات فرمول E در شهرهای مختلف برگزار می‌شد. این سیستم رانندگی خودکار خودروی Roborace که در مسابقه Goodwood شرکت خواهد کرد، توسط شرکت فناوری خودروی Arrival توسعه یافته است. بیست و پنجمین سالگرد این اتفاق در 12 تا 15 ژوئیه برگزار می‌شود.

تپه‌های Goodwood چالش واقعی را بین سیستم‌های رانندگی خودران سطح 4 و سطح 5 ایجاد می‌کند. مسیر مسابقه از راه‌هایی باریک با هندسه‌ای پیچیده تشکیل شده است. پیچ‌ها و تپه‌ها کاملا پوششی سبز و جنگلی دارند و این بدان معناست که به راحتی نمی‌توانید به سیستم‌های مسیریابی چون GPS تکیه کنید.

خودروی Roborace حدود 1350 کیلوگرم وزن دارد و به کامپیوتر NVIDIA DRIVE PX 2 برای پردازش اطلاعات مجهز است که اطلاعات مورد نیاز را از طریق LiDAR، رادار، GPS و سیستم‌های فراصوت و نیز حسگرهای دوربینی کسب می‌کند.

4C4960C700000578-5732761-It_can_reach_a_top_speed_of_199_mph_320_km_h_according_to_Robora-a-10_1526414292278

این خودروی خودران نقش مهمی در آینده صنعت خودرو ایفا می‌کند و با ایجاد چالش در افکار عمومی، پلتفرمی را در فناوری‌های جدید به وجود می‌آورد. خودروی Devbot، خودروی هوشمند و خودران مسابقه که در مجموعه مسابقه هوش مصنوعی مانند ستاره می‌درخشد، آخرین بار در خیابان‌های رم و بدون راننده حرکت می‌کرد.

خودروی الکتریکی Devbot که در این مسابقه مورد استفاده قرار گرفت با نیروس انسانی یا هوش مصنوعی قابل حرکت است. این خودرو حدود 998 کیلوگرم وزن و 550 اسب بخار قدرت دارد. از آنجایی که این خودرو برقی است، این قدرت بلافاصه اعمال می‌شود و هر چرخ موتور مخصوص به خود را دارد.

خودروی Tuerck، خودروی الکتریکی دیگری است که پیش از شروع حرکت Devbot که فاقد راننده است، زمان حرکت خود را تعیین می‌کند. Tuerck زمان یک ساعت و 51 دقیقه و 8 ثانیه را برای طی کردن 2.8 کیلومتر تعیین کرد در حالی که خودروی Devbot این زمان را برای خود حدود 2 ساعت و 18 دقیقه و 4 ثانیه مشخص کرده است.

سازندگان Devbot معتقدند که این خودرو می‌تواند مخالفان انسانی را شکست دهد و به زودی با رانندگان انسانی مبارزه خواهد کرد. گروه‌های شرکت‌کننده در این رقابت با یک راننده انسانی و راننده ماشینی حضور پیدا می‌کند.

اولین گروه شرکت‌کننده به نام Errolson Hugh از برلین و طراح لباس با همکاری دانشگاه فنی مونیخ، راننده ماشینی را برای این گروه آماده است. در گروه دوم، خودروی AKA ساخت «نیک اندرو» بازیگر یوتیوب نیز حضور دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید