گزارش جی پلاس؛

ورود تانک‌های رباتیک به میدان های جنگ

مهندسان یک شرکت دفاعی، وسیله نقلیه جنگی رباتیکی ابداع کرده است که میدان‌های جنگ را در آینده‌ای نزدیک کاملا رباتیک می‌کند و کارکردهای مختلفی را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، مهندسان، یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین جدید را با موشک ضدتانک جدید و مرگباری جفت کرده‌اند که در آن از پلتفرم رباتیک استفاده شده است. نتیجه به دست آمده، یک هواپیمای بدون سرنشین است که می‌تواند بیشتر تانک‌های پیشرفته را تا محدوده 4/8 کیلومتر نابود کند بدون اینکه سربازان حاضر در آن از بین نمی‌روند.

وسیله نقلیه بدون سرنشین زمینی THeMIS (UGV) محصول شرکت دفاعی Milrem استونیایی است. این ربات به عنوان وسیله‌ای چندمنظوره طراحی شده است که قادر به انجام کارهای یک دیده‌بان در میدان جنگ است، از نیروها پشتیبانی می‌کند یا حتی تجهیزات نیروهای زمینی را حمل می‌کند.

در طراحی آن از معماری بازی استفاده شده است و با توجه به موتور دیزلی- برقی هیبریدی‌ای که دارد، موقع حرکت کم‌ترین صدا را ایجاد می‌کند. روی آن می‌توان یک بازوی رباتیک یا یک اسلحه ماشینی کالیبر 50 نصب کرد و حجم بار تا 748 کیلوگرم را حمل کند.

مهندسان شرکت سازنده THeMIS، با افزودن یک برجک جنگی یکپارچه MMP، آن را به مرگبارترین وسیله نقلیه جنگی تبدیل کرده‌اند. این برجک از دو مدل موشک MMP تشکیل شده است. یکی از جدیدترین موشک‌های ضدتانک که در حال حاضر در بازار موجود است، محدوده برد 4/9 کیلومتر دارد و می‌تواند به فولاد ضد زنگی که تا یک متر قطر دارد، نفوذ کند. 

سرعت بازوها از نظر طراحان تانک و طراحان سلاح ضدتانک متفاوت است. به نظر می‌رسد ابداع سیستم‌های حفاظت فعال که از موشک‌های راداری به منظور ردیابی موشک‌های شلیک‌شده استفاده می‌شود، تانک‌های دارای سرنشین را شکست‌ناپذیر می‌کند.

اما افزایش پهپادهای نابودگر تانک معادله را بر هم می‌زند. در گذشته، این تلاش بین یک تانک و اسلحه ضدتانک مجهز وجود داشت. سلاح‌های رباتیک از آنجایی جذاب هستند که ارزان‌قیمت‌تر از سلاح‌های مجهز بوده و به راحتی می‌توان آن را دور انداخت. در حال حاضر، انسان‌های حاضر در تانک‌ها با گروهی از تجهیزات ارزان‌قیمت نظامی از قبیل وسایل رباتیک مرگباری که توانایی تحمیل هزینه‌های انسانی شامل مرگ و میر و جراحت‌ها را ندارند، در معرض خطر قرار می‌گیرند.

واضح‌ترین راه‌حل موجود، حذف انسان‌ها از حملات تانک‌هاست که در واقع، اجتناب‌ناپذیر است. میدان‌های جنگ در آینده، مکان‌هایی خواهند بود که در آنها، تنها وسایل نقلیه رباتیک با وسایل رباتیک دشمن می‌جنگند.

 

دیدگاه تان را بنویسید