گزارش جی پلاس؛

هوش مصنوعی جدیدی که یادگیری سربازان را 13 برابر می‌کند!

محققان نوعی فناوری هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که به سربازان آمریکایی کمک می‌کند 13 برابر سریع‌تر از روش‌های سنتی یادبگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان آمریکایی گام‌های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی برداشته‌اند که می‌تواند از سربازان آمریکایی در میدان جنگ حفاظت و حمایت کند. این قابلیت جدید به سربازان امکان می‌دهد که 13 برابر سریع‌تر از شیوه‌های سنتی آموزش‌های نظامی را فراگیرند.

این هوش مصنوعی که مجهز به قابلیت‌های بهبودیافته‌ای از یادگیری ماشینی است، روی وسایل نقلیه آینده ارتش آمریکا نصب خواهد شد. هدف از اجرای این فناوری، کمک به سربازان است که بتوانند نشانه‌های مهم را شناسایی کنند، موقعیت‌های در حال توسعه را تشخیص داده و با وضعیتی برای حل مشکل پرواز مواجه شوند.

هوش مصنوعی به طور مکرر در میدان‌های جنگ از جان سربازان آمریکایی محافظت می‌کند. به عنوان مثال، نگاه‌های مشکوک یا حرکات مشکوک وسایل نقلیه را شناسایی می‌کند که ممکن است در نهایت موجب اقدامات انفجاری و بمب‌گذاری‌ها شوند. این فناوری در صورت شناسایی بمب‌ سیار، وسیله نقلیه حامل بمب را نیز شناسایی می‌کند و به سرنشینان آن هشدار می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های این فناوری جدید، مطالعه تصاویر هوایی از میدان جنگ است. هوش مصنوعی بسته به اطلاعاتی که در دسترس دارد، می‌تواند نقشه‌ای از نقاط خطرناکی تهیه کند که سربازان باید با احتیاط وارد آنها شوند. محققان آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا برای ساخت این فناوری از سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت و قابل حمل برای ساخت یک «مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر» استفاده کرده‌اند.

در این مدارها از توان کم‌تری نسبت به پردازشگرهای قوی‌تر استفاده می‌شود. این هوش مصنوعی جدید، 13.3 برابر سریع‌تر از سیستم کامپیوتر ترکیبی و 12.7 برابر سریع‌تر از معادل‌های «واحد پردازش گرافیکی» پیشرفته یاد می‌گیرند.

در حالی که یک سیستم چند هسته‌ای 130 وات نیرو و پلت‌فرم «واحد پردازش گرافیکی» 235 وات نیرو مصرف می‌کند، مدارهای جدید تنها به 13/8 وات نیاز دارند. این مقدار کم انرژی مورد نیاز، آن را به کامپیوترهای قابل انعطاف میدان‌های جنگ تبدیل کرده است.

این هوش مصنوعی، تفکر الکترونیکی را ایجاد و دستگاه‌ها را روی وسایل نقلیه اجرا می‌کنند. محققان، با کمک این فناوری علاوه بر تجهیز وسایل نقلیه جنگی نسل آینده، اولویت‌های ارتقاء ارتش را نیز در نظر گرفته‌اند. آنها بیش از هر چیز روی پروژه‌های تحقیقاتی پیرامون موضوع هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی متمرکز شده‌اند. کاربردهای مرتبط مانند توانایی هوش مصنوعی در یادگیری در میدان جنگ یا همزمان با جنگ امتیازی را در برابر نیروهای دشمن در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید