لباس جدید سربازان!

دانشمندان به تازگی از دستگاه‌های کنترل‌کننده سلامت که قابل نصب روی لباس سربازان است، رونمایی کردند که در آینده‌ای نزدیک برای کنترل سطح سلامت آنها مرورد استفاده قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، سال‌هاست که هدف دولت‌ها، حفظ سلامت جسمی و روحی سربازان بوده و به زودی راهکار فناورانه‌ای برای آن ارائه می‌شود. محققان بر این باورند که باید به طور مداوم وضعیت سلامت سربازان را تحت کنترل داشت. در این اقدام کنترلی، باید به دنبال الگوهای جراحت یا دیگر نشانه‌های تشخیصی اولیه بود.

این کار را زمانی می‌توان به بهترین شکل انجام داد که به هر سربازی، یک حسگر متصل شده باشد تا بتوان اطلاعات سلامت آنها را به طور مداوم کنترل کرد. این مانیتورها از یک تراشه طلایی تشکیل شده‌اند که در قسمت کمر سربازان کار گذاشته می‌شود به طوری که بتواند اطلاعات جزئی را از سلامت آنها مانند میزان قند خون، سطح اکسیژن یا حتی اطلاعات مربوط به خواب را اعلام کند.

4C88553900000578-5758069-image-m-3_1527004465588

از این اطلاعات ارسالی می‌تواند برای تصمیم‌گیری نسبت به اعزام سربازان به مأموریت‌های مختلف استفاده کرد و این که آیا این سربازان برای جنگ در میدان مبارزه مناسب هستند یا خیر.

محققان، جراحی‌های از راه دور را هم مورد آزمایش قرار داده‌اند که جراحان بر اساس دریافت اطلاعات از مانیتورهای قابل نصب روی لباس سربازان، قادر خواهند بود عمل‌های جراحی را از راه دور انجام دهند.

یک چهارم مرگ و میرها در میدان جنگ، به دلیل خونریزی سربازان رخ می‌دهد به طوری که نه سرباز و نه پزشک قادر به توقف آن در زمان ممکن نیست. جراحی‌های از راه دور این امکان را به سربازان در مناطق دورافتاده می‌دهد که مراقبت‌هایی را دریافت کنند که در کنترل و بهبود جراحت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید