گزارش جی پلاس؛

فورد جدید مدل 2019 هیولایی در آفرود + ویژگی ها و تصاویر

مهندسان کمپانی فورد جدیدترین مدل این خودرو را ساخته‌اند که با توجه به سیستم تعلیق تطبیقی که دارد، حرکت آن را در زمین‌های ناهموار راحت‌تر می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، خودروی F-150 Raptor با داشتن موتور توربوی دوقلوی 3/5 لیتری V6 موتور قوی‌ای دارد. کمپانی فورد به تازگی جزئیات مدل جدید خود را اعلام کرده که قرار است سال 2019 عرضه شود. یکی از ویژگی‌های بارز این مدل، استفاده از سیستم تعلیق فعال تطبیقی الکترونیکی است که باعث می‌شود حرکت در زمین‌های ناهموار نرم‌تر باشد.

مهندسان کمپانی فورد با ادغام حسگرهایی در بدنه و سیستم تعلیق خودرو، روی شوک‌های بای‌پس داخلی تأثیر می‌گذارند که به طور مداوم باعث تنظیم حالت خفگی هنگام شتاب گرفتن می‌شود. با تغییر خودکار میزان فشرده‌سازی، خودروی واگن‌دار Raptor می‌تواند تا 33 سانتی‌متر تعلیق در جلو و 35 سانتی‌متر در قسمت عقب تعلیق داشته باشد.

ford-raptor-electronic-shocks-19

قابلیت Raptor مدل 2019 چیزی فراتر از یک خودروی آفرود است. به طوری که خودروی هوشمندتری است. بسیاری از خودروهای واگن‌دار به حسگر نیاز ندارند تا تشخیص دهد شما چه زمانی بین زمین و هوا هستید. Raptor، دریچه‌های هوا را تا سفت شدن کامل تنظیم می‌کند تا هنگام برخورد خودرو به زمین، شوک‌گیر آن نرم عمل کند.

خودروی F-150 Raptor مدل 2019 ویژگی‌های جدیدی موسوم به «تریل کنترل» است که عملکردی مشابه «کروز کنترل» دارد اما بیشتر در سرعت‌های پایین و مانورهای آفرود مناسب است. این قابلیت به راننده امکان می‌دهد که بین سرعت یک و 32 کیلومتر در ساعت حق انتخاب داشته باشد و Raptor به طور خودکار، قدرت و توان ترمز را برای هر چرخ انتخاب می‌کند.

ford-raptor-electronic-shocks-7

داخل این خودرو با صندلی‌های اسپورت Recaro طراحی شده که روکش قسمت پشتی صندلی‌ها با چرم آبی «آلکانتارا» تزئین شده است. در قسمت خارجی بدنه هم تغییرات جزئی ایجاد و یک جعبه عقب برای آن تعبیه شده است. مدل 2019 طبق برنامه قرار است اواخر سال 2018 عرضه شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید