جی پلاس؛

اولین رولز رویس شاسی بلند ساخته شد + تصاویر

کمپانی رولز رویس در تولید اولین شاسی بلند، تغییراتی را نسبت به دیگر خودروهای شاسی بلند ایجاد کرده‌ که آن را متفاوت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناری جی‌پلاس؛ کمپانی خودروسازی رولز رویس به تازگی اقدام به تولید شاسی بلند کرده و با ایجاد برخی تغییرات مهندسی شده، آن را نسبت به دیگر شاسی بلندهای دیگر متفاوت کرده است. در شاسی بلند Cullinan، پارتیشنی شیشه‌ای بین قسمت بار و سرنشینان تعبیه شده است و دیگر اتفاقات و سر و صداهایی که در قسمت بار رخ می‌دهد، سرنشینان خودرو را آزار نمی‌دهد.

در حال حاضر، رولز رویس لوکس‌ترین و مجلل‌ترین و راحت‌ترین خودروها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اما این بار در تولید نخستین شاسی بلند خود به جزئیات بیشتری توجه کرده و از هوشمندانه‌ترین ویژگی‌ها در طراحی آن استفاده شده است.

در این خودرو، یک نسخه سازه فضایی تمام آلومینیومی به کار رفته که ظاهری جدید نسبت به مدل‌های دیگر شاسی بلند به آن داده است. در سازه فضایی موسوم به «معماری لوکس» که برای این مدل به کار رفته، سختی خاصی در آن مورد استفاده قرار گرفته و در عین ظاهری زیبایی که برای آن طراحی شده، وزن آن هم نسبت به مدل‌های مشابه با ظاهری زیبا و وزن سنگین، کاهش یافته است.

tolp-speed-1525960115

در سیستم شاسی، نوعی سیستم تعلیق هوای جدید طراحی شده که چنانچه کمبود نیروی کششی تشخیص داده شود، این سیستم، یکی از چرخ‌های خودرو را به زمین فشرده می‌کند. همچنین، برای تقویت قابلیت‌های خودروی Cullinan، اجزای هیدرولیکی آن تقویت شده‌اند که برای اولین بار در تاریخ خودروهای چهار چرخ رولز رویس ایجاد شده است. حتی فرمان عقب محور هم تقویت شده است.

موتور 6.75 لیتری V12 خودروی Cullinan مانند خودروی Phantom عمل می‌کند و هر دو 563 اسب بخار قدرت دارند. موتور این شاسی بلند، گشتاور پایین‌تری در آف‌رود دارد و در مسیرهای آسفالتی، موتور V12 تا محدوده 249 کیلومتر در ساعت نیروی لازم برای حرکت را تأمین می‌کند.

فضای داخلی این شاسی بلند بیشتر جلب توجه می‌کند و طبق سلیقه مشتری به صورت تمام چرم، تمام چوب یا تمام فلز طراحی می‌شود. در عقب خودرو نیز یک صندلی تاشو تعبیه شده است. درهای خودکشی این خودرو (که لولای آنها در ستون‌های عقب قرار گرفته)، به طور خودکار باز و بسته می‌شوند و هنگام سوار شدن افراد و برای راحتی آنها، خودرو 40 میلی‌متر پایین‌تر می‌آید.

top-speed-1525960163

دیدگاه تان را بنویسید