فیس بوک هم از فناوری بلاک چین استفاده می کند

فیس بوک یک گروه اختصاصی را در این شرکت مامور توسعه فناوری بلاک چین کرده است. البته خود این شرکت هنوز به طور رسمی در این زمینه اطلاع رسانی نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنوز دقیقا مشخص نیست هدف فیس بوک از تمرکز بر روی فناوری یادشده چیست. برخی کارشناسان می گویند این شرکت به دنبال ارتقای زیرساخت های خود در حوزه پرداخت الکترونیک است و در مقابل برخی دیگر می گویند قرار است در بستر این فناوری ابزار تازه ای برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان ابداع شود.

استفاده از فناوری بلاک چین به تمرکززدایی از روش های فعلی ذخیره سازی اطلاعات و افزایش امنیت ابزار ذخیره سازی اطلاعات منجر می شود و بستری برای تبادل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هم محسوب می شود.

رهبری این گروه چند نفره را دیوید مارکوس بر عهده دارد که قبلا ریاست شرکت پی پال را هم بر عهده داشت و در ماه های گذشته هم مدیریت برنامه پیام رسان فیس بوک را در دست داشت. وی از تجارب زیادی در زمینه ارائه خدمات مالی و تبادل ارزهای دیجیتال برخوردار است.

برخی منابع مطلع می گویند ممکن است استفاده از این فناوری در ماه های آینده در اینستاگرام هم در دستور کار قرار بگیرد. هر چند در این زمینه هیچ قطعیتی وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید