گزارش جی پلاس/ حتی بدون وجود گوشی اندرویدی میسر شد؛

خودرو جدید ولوو مجهز به گوگل مپ، اپ‌ها و دستیار صوتی اندروید!

کمپانی خودروسازی ولوو مدل جدید خودروی خود را به زودی روانه بازار می‌کند که حتی بدون وجود گوشی اندروید به برنامه‌های گوگل مپ، انواع اپلیکیشن‌ها و دستیار صوتی وصل می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ کمپانی ولوو قرار است در مدل جدید خودرویی که می‌سازد، اپلیکیشن‌های اندرویدی را در آن تعبیه کنند. گوگل پیش از این هم با کمپانی ولوو همکاری داشته است. این خودروساز در کنفرانس سالانه I/O گوگل که در این هفته برگزار شد، اعلام کرد که قرار است گوگل مپ، دستیار صوتی و گوگل پلی استور را به سیستم اطلاعاتی جدیدترین خودروی خود موسوم به Sensus اضافه کند تا کاربران بدون همراه داشتن گوشی‌های اندرویدی هم بتوانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

ولوو سال گذشته در همین کنفرانس اعلام کرده بود که با گوگل بر سر ساخت سیستم اطلاعاتی اندرویدی در حال همکاری است و از قرار معلوم به زودی شاهد تولید خودروهای اندرویدی با قابلیت گوشی‌های هوشمند اندرویدی خواهیم بود . با این سیستم، کابران به راحتی می‌توانند به عملکردهایی که یک گوشی هوشمند اندرویدی انجام می‌دهند، دسترسی داشته باشند.

این قابلیت به کاربران در داخل خودرو کمک می‌کند تا بتوانند کنترل خوبی روی صفحه نمایشگر اصلی جلوی خودرو داشته باشند. شواهد حاکی از آن است که بعد از ولوو، کمپانی آئودی نیز جزء خودروسازانی خواهند بود که سیستم اطلاعاتی اندرویدی ساخته شده بر پایه اندروید نوقا 7 را عرضه می‌کند.

گوگل اعلام کرده است که اندروید خودرویی از نظر بصری کمی متفاوت‌تر می‌شود تا سیستم بتواند هوشمندتر عمل کند. این اندروید به زودی مجهز به سیستم ارسال پیام گروهی و سرویس «خدمات ارتباطات غنی» می‌شود که برای اپلیکیشن ارسال پیام مفید است. کمپانی ولوو همچنین اتحاد خود را با برخی اپلیکیشن‌ها مانند اپ‌های پخش مدیا مانند Spotify بیشتر خواهد کرد.

به گزارش جی پلاس؛ گوگل همچنین قالب‌های جدیدی را طراحی کرده که امکان دسترسی توسعه‌دهنده‌ها را به اطلاعات مورد نیاز از  طریق اندروید خودرویی فراهم می‌کند. به عبارتی، گوگل در این طراحی جدید، امکانی را فراهم خواهد کرد که راننده یا کاربری که داخل خودرو قرار می‌گیرد، با کم‌ترین میزان لمس صفحه نمایش بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.

دیدگاه تان را بنویسید