گزارش جی پلاس؛

ویدئو کنفرانس‌ سه‌بعدی ممکن شد

محققان به زودی از سیستم جدید ویدئوکنفرانس هولوگرافیکی رونمایی می‌کنند که افراد را در مکان‌های مختلف به صورت سه‌بعدی در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ دانشمندان دانشگاه «کویین» به زودی از سیستم جدید ویدئو کنفرانس هولوگرافیک موسوم به TeleHuman 2 رونمایی خواهند کرد. در برگزاری ویدئو کنفرانس‌هایی که افراد در نقاط مختلفی حضور دارند، این سیستم امکانی را فراهم می‌کند که افراد در حالی که در نقاط مختلفی هستند، به حالت سه‌بعدی به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گیرند که گویی در یک اتاق مشغول برگزاری کنفرانس هستند.

این سیستم اولین سیستم ویدئو کنفرانسی هولوگرافیک واقعی دنیاست. محققان با کمک حلقه‌ای از پروژکتورهای هوشمند تعبیه شده در قسمت بالا و اطراف یک غلاف استوانه‌ای به اندازه انسان و با بدنه‌ای یکپارچه توانستند اشیاء را در قالب میدان‌های نوری که در اطراف آن حرکت کنند و به طور همزمان توسط چند کاربر از کناره‌ها قابل مشاهده‌اند، روی این سطح منعکس کنند.

telehuman20

محققان با ثبت تصاویر سه‌بعدی از راه دور با دوربین‌های مخصوص، تصاویر زنده و سه‌بعدی از راه دوری از افراد را در یک اتاق کنار هم قرار می‌دهد. این فناوری انقلابی در ویدئو کنفرانس‌های از راه دور ایجاد می‌کند. صفحه نمایش، یک میدان نوری با چند تصویر را پخش می‌کند که کاربران دیگر نیازی به استفاده از هدست‌ یا عینک‌های سه‌بعدی برای لمس تجربه واقعیت افزوده نیستند.

تعامل چهره به چهره افراد با یکدیگر، نیاز به بیان اطلاعات به شکل غیرزبانی را برطرف می‌کند؛ چیزی که معمولا در ارتباطات آنلاین از بین می‌رود و افرادی که به طور آنلاین در ارتباط با هم هستند حرکات، رفتارها، حرکات چهره و تماس چشمی را از دست می‌دهند که ممکن است باعث بروز سوءتفاهم در ارتباط‌ها شود.

telehuman-holo-1

فناوری TeleHuman 2 قادر است این عنصر از بین رفته در ارتباطات آنلاین را برقرار کند تا افرادی که از هم دور هستند، به صورت چهره به چهره به گفتگو بپردازند. در سال 2012، فناوری TeleHuman عرضه شده بود که تنها یکی از افراد قادر به مشاهده پخش هولوگرافیک از نمایشگر بود و دو طرف نمی‌توانستند ارتباط زنده با هم داشته باشند. اما در سیستم جدید، چند نفر قادر خواهند بود دوستان و همکاران خود را به طور هولوگرافیک مشاهده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید