گزارش جی پلاس؛

ایمیل و متن‌هایتان را با پوستتان بخوانید! + تصاویر

فیس‌بوک نوعی فناوری پوشیدنی جدید ابداع کرده است که کاربر از طریق آن می‌تواند تکست (پیام‌های متنی) و ایمیل‌ها را روی پوست بدنش بخواند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، فیس‌بوک به تازگی فناوری پوشیدنی جدیدی ابداع کرده است که در آن از حسگرهایی برای نوشتن کلمات روی بازو و دست کاربر استفاده می‌شود. در واقع، این دستگاه پیام‌های نوشتاری را به روی پوست منتقل می‌کند و کاربر می‌تواند آنها را به جای صفحه نمایشگر، روی پوست بخواند.

در این دستگاه از حسگرهای لمسی برای انتقال امواج در الگوهای خاصی استفاده می‌شود. این الگوها شبیه ضربه‌های ظریفی است که روی پوست وارد می‌شود و زبان گفتاری یا نوشتاری را نشان می‌دهد. سازندگان این دستگاه معتقدند که این فناوری نوین می‌تواند عادت اعتیادگونه استفاده از گوشی‌های هوشمند را در کاربران کم‌تر کند و حتی بیمارانی هم که دچار نقص در ارتباط بصری و شنیداری هستند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کاربران هنگام استفاده از این دستگاه، لرزش‌های خفیفی را روی بازوی خود احساس می‌کنند که در قالب پدیده‌هایی کدگذاری شده‌اند که بخشی از زبان گفتاری محسوب می‌شود و توسط همه زبان‌ها قابل استفاده و یادگیری آن نیز آسان است.

4B9F0BFD00000578-0-image-a-15_1524854017210

کاربران با این دستگاه به راحتی و تنها در 3 دقیقه برنامه‌نویسی لمسی را یاد می‌گیرند و آن را به کلمات جدید تعمیم می‌دهند و از آنها در ساخت جملات ساختاری در ارتباطات روزمره خود استفاده می‌کنند. آنها قادرند بعد از یک ساعت و نیم آموزش حدود 100 کلمه را تشخیص دهند.

محققان برخی نشانه‌ها را مانند چگونگی لمس یا لرزش برای برقراری ارتباط را از خط بریل وام گرفته‌اند. در این دستگاه از دو نمایشگر تشکیل شده که در هر کدام از آنها 8 حلقه صوتی تعبیه شده که با قابی پرینت سه بعدی احاطه و ورقه‌ای فومی برای آن تعبیه شده است.

لرزش‌هایی با امواج 250 هرتز و ضربه‌هایی در آن ایجاد می‌شود که تنها در حدود 144 میلی‌ثانیه روی بازو احساس می‌شوند. محققان این دستگاه را روی ساعد دست که حساسیت بالایی نسبت به سایر قسمت‌های بدن دارد، آزمایش کردند تا بتوانند فعالیت دستگاه را بررسی کنند.

هدف این است که این دستگاه بتواند جایگزین نیاز کاربران به کنترل مداوم گوشی‌های هوشمند، تبلت یا ساعت‌های هوشمندشان شود. فیس‌بوک اعلام کرده که کاربران گوشی‌های هوشمند به طور متوسط روزانه 47 مرتبه گوشی‌های خود را کنترل می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید