گزارش جی پلاس؛

هواپیماهای آینده از آپارتمان مجلل‌تر خواهند بود + مشخصات و تصاویر

طراحان به تازگی کابین‌های مجللی را برای هواپیماها طراحی کرده‌اند که مجهزتر از آپارتمان‌ها بوده و قرار است در پروازهای تجاری آینده مورد استفاده قرار گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ در آینده‌ای نزدیک دیگر خبری از صندلی‌های باریک و فضاهای کوچک داخل هواپیماها نخواهد بود و تجربه پروازی دلنشین را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. هفته گذشته دوازدهمین دوره جایزه سالیانه کابین کریستال در هامبورگ آلمان برگزار شد. در این مراسم، برترین طرح‌های خلاقانه کابین‌های هواپیما معرفی می‌شوند. با توجه به این که طراحی‌های هواپیماهای فرست کلس بسیار بی‌روح هستند، استفاده از طرح‌های جدید می‌تواند به رونق گرفتن پروازهای هوایی نیز کمک کند.

خطوط هوایی قطر برنده برترین کانسپت کابین برای ساخت Qsuite شد. این کابین مخصوص پرواز تجاری طراحی شده که پیش از این هم چند مرتبه روی پروازهای این خط هوایی مورد استفاده قرار گرفته است. در این کابین‌های جدید، صندلی‌هایی تعبیه شده‌اند که روبروی صندلی‌های دیگر قرار می‌گیرند و برای افراد مبتلا به بیماری حرکت خیلی مناسب نیستند اما افرادی که به طور دسته‌جمعی مسافرت می‌کنند می‌توانند از آن استفاده کنند.

052478f6-7a0a-4497-ba1c-648c17646e0a

مسافران برای صحبت کردن یا به اشتراک گذاشتن غذا با سایر مسافران باید یک میز کشویی را بین صندلی‌ها حرکت دهند. زمانی که مسافر احساس خستگی می‌کند، کابین Qsuite به یک تخت دو نفره تبدیل می‌شود که برای اولین بار در پروازهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«راک‌ول کولینز» نیز در این مراسم برای طراحی کابین Silhouette MOVE که نوعی دیوار جداکننده برای کلاس‌های مختلف داخل هواپیماست، جایزه دریافت کرد. این دیوار برخلاف سایر دیوارهای جداکننده قابل تنظیم است و مسافران می‌توانند با تنظیم اندازه دیوار فضای بیشتری برای قرار گرفتن پا ایجاد کنند.

یکی دیگر از طرح‌های «کولینز»، پنل درخشان متقاطع است. این پنل به خطوط هوایی امکان می‌دهد که سقف کابین را به نمایشگری بصری تبدیل کند. به این ترتیب، مسافران می‌توانند زیر تصویری زیبا از آسمان شب بخوابند.

2611679

در این طراحی، به جای نمایشگر دوبعدی معمول در جایگاه سر صندلی، صندلی‌ها را می‌توان با هدست‌های واقعیت مجازی مجهز کرد. سپس مسافران از این هدست برای دسترسی به سیستم‌های خدماتی پرواز استفاده می‌کنند. همچنین مسافران ویدئوهایی را در تلویزیون‌های سه‌بعدی مشاهده می‌کنند که به عینک‌های مخصوص نیاز ندارند بلکه تصویری که مسافران مشاهده می‌کنند نمایی از نمایشگرهای متحد به شمار می‌رود.

IFEC_UnitedScreens_GlassesFree3DIFE_2-1200x675

هنوز استفاده قطعی از این فناوری‌ها در پروازهای کلاس اکونومی وجود ندارد اما چنانچه هواپیماهای آینده نیمی از این طرح‌های خلاقانه را شامل شوند، تحول بزرگی به شمار می‌رود.

2392839

 

Uni_Cincinatti_VirtualAssistant_2-1200x620

دیدگاه تان را بنویسید