گزارش جی پلاس؛

آدم آهنی 8 متری در ژاپن برای حضور در جشن ها + تصاویر

مهندسان ژاپنی ربات غول‌پیکری را با الگوبرداری از انیمیشن معروف جنگجویان «گاندام» ساخته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، مهندسان ژاپنی همیشه آرزو داشتند بتوانند ربات غول‌پیکری را مانند شخصیت کارتونی گاندام بسازند. آنها سرانجام توانستند با خلق ربات‌های انسان‌نمای غول‌پیکربا الهام از انیمیشن علمی تخیلی، این آرزو را به واقعیت تبدیل کنند.  

مهندسان، ربات غول‌پیکر LW-Mononofu را در کارخانه تولید ماشین‌آلات کشاورزی Sakakibara Kikai به طول 8/5 متر ساختند. این ربات دو پا بیش از 7 تن وزن دارد و از محفظه‌ای به عنوان جایگاه راننده تشکیل شده که مجهز به دستگاه‌های کنترل و اهرم‌هایی برای هدایت و کنترل بازوها و پاهای آن است.

شرکت سازنده تاکنون ربات‌ها و ماشین‌آلات دیگری را هم در کنار تجهیزات کامپیوتری تجاری خود تولید کرده و آنها را برای استفاده در مراسمی چون جشن‌های تولد و سایر سرگرمی ‌ها به قیمت بالایی چون 930 دلار در ساعت اجاره می‌دهد. این شرکت به عنوان مثال، رباتی با ارتفاع قد 3/4 متر به نام Landwalker و ربات‌های کوچک‌تر و بچگانه Cyclops و دستگاه بوکس MechBoxer را تولید کرده است اما ربات Mononofu در رأس سایر ربات‌های ساخت این کمپانی قرار دارد که حرکات پیچیده‌ای را اجرا می‌کند.

این ربات می‌تواند انگشتان دستش را تکان دهد و قسمت فوقانی بدن خود را نیز بچرخاند و حتی به سمت جلو یا عقب راه برود. سرعت آن بسیار پایین است و کم‌تر از یک کیلو سرعت دارد. اسلحه هوایی شبیه بازوکا روی بازوی راست ربات تعبیه شده که گلوله‌ای اسفنجی را با سرعت 140 کیلومتر در ساعت پرتاب می‌کند.

در واقع، محققان معتقدند این ربات‌ها که با الهام از ربات‌های حیوانی ساخته شده‌اند، بزرگ‌ترین ربات دنیا لقب گرفته است. اندازه ربات Mononofu آنقدر بزرگ است که بدون جدا کردن قطعات، نمی‌توان آن را از کارخانه خارج کرد به طوری که ارتفاع ورودی ساخته شده است.

4B1F6FA400000578-0-image-a-3_1523631603854

4B14CC0000000578-0-image-a-10_1523544764185

2

دیدگاه تان را بنویسید