به گزارش جی پلاس؛

محققان مشکل پارک و سرقت خودرو را حل کردند!

محققان نرم‌افزار هوشمندی ابداع کرده‌اند که علاوه براین که به راننده در پارک خودرو کمک می‌کند، به عنوان ضد سرقت هم عمل می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، گاهی یافتن نقطه مناسب برای پارک کردن خودرو کار دشواری است به ویژه زمانی که بخواهید در جایی پارک کنید که دارای انحنا باشد. محققان یک قاب پلاک هوشمند به نام FenSens ساخته‌اند که مانند حسگرهای پارک خودرو عمل می‌کند و همچنین به صاحب خودرو کمک می‌کند در صورت دزدیده شدن آن بتوانند خودرو را ردیابی کند.

این اپلیکیشن در ترکیب با گوشی هوشمند می‌تواند کارکردهای زیادی داشته باشد. با نصب این قاب پلاک روی خودرو و دانلود اپلیکیشن مربوط به آن روی گوشی، FenSens هر زمان که خودرو به چیزی نزدیک می‌شود، هشداری را به صورت صوتی، تصویری یا لرزشی به گوشی کاربر ارسال می‌کند.

نیازی نیست که کاربر در هر بار سوار شدن، اپلیکیشن FenSens را فعال کند. حسگر تعبیه شده روی قاب پلاک تا محدوده 3 متری را پوشش می‌دهد و آب و هوا را نیز گزارش می‌دهد.

این اپلیکیشن و سیستم علاوه بر این که به صاحب خودرو در پارک کردن کمک می‌کند، از وسیله نقلیه هم محافظت می‌کند. اگر سارقی، خودرو را دزدیده باشد، این اپلیکیشن امکان ردیابی خودرو را به صاحب آن می‌دهد. قاب پلاک دارای پیچ‌های هوشمندی است که به راحتی نمی‌توان آنها را از روی قاب باز کرد. قیمت 150 دلار برای این قاب و اپلیکیشن آن در نظر گرفته شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید