جی پلاس؛

تماشای تلویزیون در مردان سرطان روده می‌آورد!

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تماشای تلویزیون در حالت نشسته تا بیش از 4 ساعت در روز خطر ابتلا به سرطان روده را در مردان افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس عام و فناوری جی پلاس؛ محققان کالج سلطنتی لندن با مقایسه ساعات تماشای تلویزیون دریافتند مردانی که بیش از 4 ساعت از روز را در حالت نشسته و بی‌تحرک به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند بیشتر از مردانی که کمتر از این ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند در معرض ابتلا به سرطان روده قرار دارند.
پژوهشگران با مطالعه روی بیش از 500 هزار مرد و زن و تحقیق روی ارتباط بین بی‌تحرکی رو بروز سرطان روده دریافتند مردانی که زمان کمتری را به تماشای تلویزیون سپری می‌کنند به مراتب کمتر به سرطان روده مبتلا می‌شوند.
این گروه تحقیقاتی متوجه شدند که هر چه فعالیت بدنی در مردان افزایش یابد، خطر ابتلا به سرطان روده نیز در آنها کم می‌شود. تماشای تلویزیون انگیزه سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی و مصرف خوراکی‌های ناسالم را افزایش می‌دهد که همه این موارد از عوامل موثر در بروز سرطان روده هستند. این در حالی است که فعالیت بدنی و مصرف میوه‌ها و سبزیجات به مقدار کافی در طول روز احتمال بروز سرطان روده را کاهش می‌دهو.
تحقیقات نشان می‌دهد که تماشای زیاد تلویزیون و ارتباط آن با بالا رفتن احتمال بروز سرطان روده تنها در مردان وجود دارد و زنان در معرض خطر نیستند. محققان معتقدند که مردان در مقایسه با زنان موقع تماشای تلویزیون رفتارهای ناسالم بیشتری دارند و همین امر، آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.
بی تحرکی و ثابت نشستن موجب افزایش وزن و بالا رفتن حجم چربی‌های بدن می‌شود که روی سطح هورمون‌های خون و سایر مواد شیمیایی تاثیر می‌گذارد و رشد سلول‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و احتمال ابتلا به سرطان روده را بالا می‌برد.
سرطان روده سومین سرطان شایع در مردان انگلیسی است. در این کشور در سال 2015 بیش از 41 هزار و 800 مورد جدید ابتلا به سرطان روده در زنان و مردان شناسایی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید