جی پلاس؛

ماشین پرنده از سال آینده به بازار می آید + ویدئو

کمپانی هلندی PAL-V با توجه به پایان یافتن طراحی خودروی پرنده، قرار است در سال 2019 اولین خودروی پرنده جهان را به بازار بفرستد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ خودرویی که قرار است تا یم سال آینده به عنوان نخستین خودروی پرنده در دنیا وارد بازار شود، گنجایش جابه‌ایی دو سرنشین را دارد و قادر است تا بیش از 483 کیلومتر را در حالت پرواز طی کند.

خودروهای پرنده سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم به آسمان می‌رسند. کمپانی هلندی PAL-V در نظر دارد هواپیمای چهار چرخ خود را به نام PAL-V Liberty تا سال 2019 به بازار بفرستد.

این خودروی پرنده اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 در سوئیس به نمایش درآمد. کمپانی سازنده در حال حاضر مشغول پیش‌فروش این خودرو- هواپیماست و چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش برود، قرار است خودروها تا سال آینده به مشتریان تحویل داده شود. این خودروی پرنده تأییده‌های لازم را از آژانس ایمنی هوایی اروپا و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا کسب کرده است.

خودروی پرنده PAL-V Liberty برای حمل دو سرنشین طراحی شده و قادر به جابه‌جایی بیش از 908 کیلوگرم بار است. این وسیله نقلیه دو منظوره مانند خودرو و هواپیما عمل می‌کند که هر کدام از این حالت‌ها قابلیت‌های خاص خودش را دارد.

این وسیله، در حالت خودرو با حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت و تا یک کیلومتر و 315 متر را طی می‌کند. در حالت پرواز، حداکثر سرعت آن به 180 کیلومتر در ساعت و محدوده حرکتی آن به 500 کیلومتر کاهش می‌یابد و نیز تا 30 دقیقه در ذخیره سوخت آن صرفه‌جویی می‌شود و قادر به حمل یک مسافر خواهد بود.

صاحبان این خودروها باید مدرک خلبانی کسب کنند تا بتوانند از تمام امتیازهای این خودروی پرنده برخوردار شوند و امکان دسترسی به باند فرود را کسب کنند. برای تغییر حالت از خودرو به هواپیما بین 5 تا 10 دقیقه زمان لازم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید