معرفی داروهای جدید درمان هپاتیت C و پیشگیری از سکته قلبی

دو داروی جدید سووداک (SOVODAK) با خاصیت درمان هپاتیت C و داروی پلی پیل (POLYPII) برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی معرفی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با حضور وزیر بهداشت در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی تهران، دو داروی جدید سووداک(SOVODAK) با خاصیت درمان هپاتیت C و داروی پلی پیل (POLYPII) با خاصیت ضد انعقاد خون و کاهنده فشار خون و چربی خون برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی معرفی شد.

بیماری های قلبی-عروقی به عنوان شایع ترین بیماری مزمن در ایران و شایع ترین علت مرگ، ۵۰ درصد از مرگ و میر مردم در کشور را شامل می شود و بر اساس تاکید سازمان جهانی بهداشت، ۸۰ درصد از موارد بیماری های قلبی-عروقی قابل پیشگیری هستند.

نقش استاتین ها، آسپیرین و داروهای کنترل فشار خون در پیشگیری ثانویه از موارد قلبی و عروقی به اثبات رسیده اما به علت تعداد و تنوع این داروها، جهت پایبندی بیماران در دراز مدت، مجموعه ای از این داروها با دوز موثر مشخص در فرآورده ای ترکیبی تحت عنوان "پلی پیل" گردآوری شد.

بر اساس مطالعات انجام شده، داروی پلی پیل می تواند ۸۰ درصد موارد سکته های قلبی را در افراد بیشتر از ۵۰ سال کاهش دهد و تا ۱۰ سال به عمر مفید افراد، بیفزاید و اثربخشی این دارو در کاهش سکته های قلبی و عروقی به اثبات رسیده است.

داروی پلی پیل به صورت بسته های ۳۰ عددی قرص و به دو فرم پلی پیل E و V تولید شده که تفاوت آنها وجود والسارتان و انالاپریل است.

همچنین داروی سووداک به عنوان تنها داروی درمان هپاتیت C در ایران تولید و به بازار عرضه شده است.

این دارو ترکیب دو داروی سوفوسبویر و داکلاتاسویر در یک قرص و یک ابتکار ایرانی است.

از مزیت های داروی سووداک می توان به موثر بودن در عفونت همزمان با دو ژنوتیپ، موثر بودن در مواردی که ژنوتیپ غیر قابل تشخیص باشد و موثر بودن حتی در صورت خطای آزمایشگاه یا جوابهای دوگانه، اشاره کرد.

این داروها با حمایت پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی تهران ساخته و به بازار عرضه شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید