لغو پرواز هواپیما در چین به دلیل آتش گرفتن پاور بانک!

آتش گرفتن و انفجار باتری های لیتیومی تا به حال بارها باعث اختلال در پروازهای شرکت های هواپیمایی شده و آخرین رخداد از این دست باعث لغو پرواز هواپیمایی در چین شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز گذشته و در شرایطی که مسافران پرواز شماره CZ۳۵۳۹ خطوط هوایی China Southern در حال سوار شدن به هواپیما و نشستن بر روی صندلی های خود بودند، ناگهان پاوربانک یکی از مسافران که در صندوق های بار بالای سر مسافران قرار داشت، شروع به سوختن کرد.

ویدئویی که از این حادثه گرفته شده نشان می دهد که چیزی در صندوق بار بالای سر مسافران در حال سوختن است و یکی از مهمانداران هواپیما با ریختن آب تلاش می کند شعله های آتش را خاموش کند. اما این کار باعث خاموش شدن پاوربانک شعله ور نمی شود و به همین علت یکی از مسافران مقدار زیاد دیگری آب بر روی پاوربانک مذکور می ریزد تا آن را خاموش کند.

نام شرکت سازنده این پاوربانک در اطلاعیه خطوط هوایی China Southern مشخص نشده ولی در این بیانیه تصریح شده که حادثه مذکور باعث وقوع جراحت یا سانحه خاصی نشده است. مسافران این هواپیما پس از این حادثه به سرعت تخلیه و پرواز مذکور لغو شده است و در نهایت مسافران با یک پرواز جایگزین در همان روز به مقصد سفر کردند.

بررسی های پلیس چین نشان می دهد این پاوربانک در زمان شعله ور شدن در حال استفاده نبوده و تحقیقات بیشتر برای پی بردن به علت دقیق وقوع این حادثه در جریان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید