گزارش جی پلاس/ تولید جدید دانشمندان با کمک هوش مصنوعی؛

ربات های شبیه سازی شده از انسان های مرده!

دانشمندان با کمک هوش مصنوعی ربات‌های انسان‌‌نمایی ساخته‌اند که نمونه‌های کاملا هوشمند اقوام مرده هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ دانشمندان سوئیسی معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند کپی‌های کاملا هوشمندی از افراد بعد از مرگشان تولید کند؛ بنابراین در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم رباط هایی شبیه افرادی که دوستشان داریم را برای همیشه کنار خود داشته باشیم.

در حال حاضر پژوهشگران به دنبال داوطلبانی هستند که بستگان مرده خود را برای تحقیقات معرفی کنند. آنها با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به بازسازی صدای افراد مرده‌ کرده‌اند تا اعضای خانواده بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

دانشمندان همچنین قصد دارند کپی‌های رباتی بسازند که کاملا شبیه افراد درگذشته، باشند. آنها امیدوارند با کمک هوش مصنوعی بتوانند نمونه‌های رباتیکی تولید کنند که بتواند کارهای پیچیده را به طور کامل انجام دهد. ربات‌ها قادر خواهند بود سؤالاتی از قبیل اعلام آب و هوا، اعلام ساعت و غیره را پاسخ دهند.

به عنوان مثال نمونه ربات یک مادربزرگ، می‌تواند دستیار صوتی نسل بعد باشد و شما می‌توانید از طریق صدای او با نرم‌افزارهای دستیار صوتی مانند سیری یا الکسای آمازون ارتباط برقرار کنید. از این طریق، ربات‌ها تنها قادر به حرف زدن و گفت‌وگو با انسان‌ها نیستند بلکه می‌توانند در تماس‌های فیزیکی واقعی با دیگر انسان‌ها مشارکت کنند.

این فناوری بیشتر شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است و دانشمندان از آن به جاودانگی دیجیتالی تعبیر می کنند. آنها معتقدند با آپلود مغز در این ربات‌ها، صحبت با شبیه سازی شده ی عزیزان از دنیا رفته اند میسر می شود!

این ربات‌های انسان‌نما دارای حافظه و شخصیت هستند که به این طریق می‌توانند با دوستان و اقوام خود در زمان حیات ارتباط برقرار کنند.

ایلان ماسک به این منظور کمپانی‌ای را به نام Neuralink تأسیس کرده که در آن مشغول توسعه فناوری نوار عصبی هستند که در آن الکترود کوچک مغزی را داخل مغز کار می‌گذارند تا بتوانند روزی از آن برای آپلود و دانلود افکار انسان استفاده کنند. این تراشه‌ها به انسان در همزیستی با دستگاه‌های هوشمند کمک می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید