رونمایی از ولوو V60 مدل 2019 + تصاویر

نسل جدید ولوو V60 با پیشرانه‌ی مدرن پلاگین هیبرید و امکانات جذاب، حدود یک سال دیگر وارد بازار جهانی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، باز هم ولوو با معرفی یک خودروی استیشن، طرفداران خود را به وجد آورد. این استیشن سایز متوسط زیبا و باشکوه برای فروش در اواسط سال ۲۰۱۹ طراحی شده است و همه امکانات آن در سطح خودروهای شاسی‌بلند ولوو خواهد بود؛ ولی ازنظر ارتفاع و اندازه شیشه‌ها کوچک‌تر است.

Volvo V60

استیشن‌ها هنوز هم برای بسیاری از افراد خواستنی و جذاب هستند؛ هرچند امروزه بازار آن‌ها توسط خودروهای کراس‌اور اشغال‌ شده است و دیگر به‌مانند گذشته فروش بالایی تجربه نمی‌کنند. ولوو که درگذشته آن را با استیشن واگن‌های باکیفیت و ایمن می‌شناختند، دوباره تصمیم به معرفی یک استیشن زیبا و جذاب گرفته است. البته این خودروساز سوئدی خودروهای سنگین و شاسی‌بلندهای عالی نیز تولید می‌کند.

استیشن ولوو V60 یک خودروی زیبا برای حمل ۵ نفر و مقدار زیادی بار و چمدان‌ است. اکنون دو خودروی عالی از ولوو در بازار وجود دارد؛ مدل XC90 که برنده بهترین شاسی‌بلند سال از مجله موتور ترند است و همچنین شاسی‌بلند سایز متوسط XC60 که هردو از ایمن‌ترین و پرفروش‌ترین‌های این شرکت سوئدی در بازار هستند.

Volvo V60

ما تکرار این طرح را در شاسی‌بلند باوقار V90 دوست داشتیم؛ اما ولوو تصمیم به کاهش اندازه استیشن‌های بزرگ خود گرفته است؛ کاهشی از سایز بزرگ به سایز متوسط. طراحی این خودرو تقریباً به‌مانند دیگر شاسی‌بلندهای ولوو است. فرم جدید چراغ‌های جلو که به‌نوعی مشخصه مشترک و واضح خودروهای سواری ولوو است، بر زیبایی این مدل می‌افزاید.

volvo v60 2019

این پلتفرم دچار کاهش حجم شده است؛ ولی طول محور و اندازه کلی خودرو افزایش یافته و با توجه به کاهش ارتفاع، باعث به وجود آمدن یک طراحی ظریف شده است. فضای کابین خودرو جادار و بزرگ است و صندلی‌ها بزرگ هستند؛ طوری که سرنشینان عقب نیز احساس راحتی خواهند داشت. طراحی داخلی آن مدرن و امروزی است و از مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده‌ شده است. سانروف از دیگر امکانات این استیشن سوئدی است. ولوو V60 دارای ۱۳۶۰ لیتر فضای بار است که رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

volvo v60 2019

علاوه بر موتور بنزینی چهار سیلندر توربوشارژ یا سوپر شارژ T5 قدیمی با توان ۳۱۰ اسب بخار، موتور بنزینی و پلاگین هیبرید T6 با توان ۳۴۰ اسب بخار یا موتور T8 که ۳۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، برای این خودرو قابل سفارش است.

موتور T6 درواقع نسخه‌ی بهینه‌‌شده‌ی موتور T5 است که یک موتور الکتریکی نیز به آن اضافه‌ شده و پیشرانه T8 به دو موتور الکتریکی برای افزایش عملکرد مجهز شده است. هر دو موتور هیبریدی دارای زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۸ ثانیه هستند؛ درحالی‌که موتور T5 در ۵.۸ ثانیه به این سرعت دست پیدا می‌کند. مصرف سوخت این مدل تقریباً ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر برای مسیرهای داخل شهر و ۵.۸ لیتر برای اتوبان اعلام‌ شده است. برای اینکه میزان دقیق مصرف سوخت را بدانید باید تا زمان ارائه این خودرو به بازار منتظر باشید.

volvo v60 2019

در بخش تجهیزات ایمنی استیشن V60 به سیستم ترمز اتوماتیک و همچنین سامانه تشخیص موانع مجهز شده است که می‌تواند دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و حیوانات بزرگ را تشخیص دهد. در جاده‌های که دارای خط‌کشی‌ استاندارد هستند این استیشن با فرمان، پدال گاز و ترمز نیمه‌خودکار می‌تواند با سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت مسیر را طی کند. البته این سیستم هنوز نیاز به نظارت راننده دارد تا از حوادث ناخواسته جلوگیری شود.

سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر و هشدارهای متقابل ترافیکی از دیگر تجهیزات ایمنی خودرو هستند. سیستم سرگرمی و ارتباطات ولوو دارای نمایشگر به اندازه تبلت، اندروید اتو و اپل کارپلی و همچنین ارتباط نسل چهار موبایل است.

volvo v60 2019

خرید یک ولوو V60 از طریق سرویس اشتراک با هزینه ثابت ولوو امکان‌پذیر است که در آن مشتریان هزینه ثابت ماهیانه پرداخت می‌کنند و از خدمات پشتیبانی کامل برخوردار خواهند شد. این امکان برای خریداران فراهم‌ شده است که بعد از ۱۲ یا ۲۴ ماه و با پرداخت هزینه‌های مربوطه، خودروی خود را با مدل جدیدتر  تعویض کنند. ولوو V60 مدل ۲۰۱۹ از پاییز سال بعد در بازار ایالات‌متحده به فروش می‌رسد.در ادامه شما را به دیدن ویدیوی معرفی این خودروی زیبا دعوت می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید