راه اندازی بزرگترین واحد تولید برق مجازی دنیا در استرالیا

شرکت تسلا قصد دارد بزرگترین واحد تولید برق مجازی دنیا را در ایالت جنوب استرالیا بسازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سال گذشته تسلا بزرگترین باتری جهان را در استرالیا ساخت. اکنون این شرکت دوباره با دولت ایالتی جنوب استرالیا قراردادی امضا کرده تا بزرگترین «واحد تولید برق مجازی» دنیا را بسازد.

درهمین راستا جی ویتریلیکی از مقامات دولت ایالتی جنوب استرالیا در این باره می گوید: ما در حوزه تولید انرژی های پاک پیشرو هستیم ، بزرگترین باتری دنیا و بزرگترین واحد تولید برق خورشید گرمایی را در اختیار داریم. اکنون نیز بزرگترین واحد تولیدبرق مجازی دنیا را خواهیم ساخت. در این سیستم پنل های خورشیدی و باتری های Tesla Powerwall در هزاران خانه نصب می شود. به این ترتیب خانوارها می توانند الکتریسیته خود را تولید و مازاد آن را به شبکه توزیع برق ارسال کنند.

این در حالی است که تابستان ۲۰۱۶ میلادی خاموشی در جنوب استرالیا برای ساکنان آن مشکلاتی ایجاد کرده بود. به هرحال سیستم جدید برای تثبیت شبکه توزیع برق ساخته می شود و برای این منظور فرایند تولید و ذخیره الکتریسیته را به طور پراکنده و غیر متمرکز انجام می دهد.

دولت ایالت جنوب استرالیا تصمیم دارد طی ۴ سال آتی در بیش از ۵۰ هزار خانه پنل های خورشیدی ۵ کیلوواتی همراه باتری های ۱۳.۵ کیلووات ساعتی Powewall۲ نصب کند.این پنل و باتری ها به طور رایگان نصب و راه اندازی می شوند اما خانه های مذکور باید برای الکتریسیته مصرفی هزینه بپردازند. این درحالی است که  تحلیل های اقتصادی نشان می دهد شرکت خانوارها در فرایند تولید و ذخیره برق تا ۳۰ درصد از آبونمان برق آنها می کاهد.  

به هرحال این خانه ها از خاموشی در امان هستند. اگر «باتری پاوروال» اختلالی در شبکه ردیابی کند، به طور خودکار از برق ذخیره شده استفاده می کند. به این ترتیب جریان برق قطع نمی شود.

دولت ایالت جنوب استرالیا و تسلا این سیستم را بزرگترین واحد تولید برق مجازی دنیا نامگذاری کرده اند که ظرفیت ۲۵۰ مگاوات برق دارد.

نخستین مرحله آزمایش این واحد برق مجازی برای ۱۱۰۰ خانه اجرا می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید