گزارش جی پلاس؛

رونمایی «وایمو» از خودروی خودران «آرمادا»

خبرها حاکی از آن است که کمپانی «وایمو» بعد از پشت سر گذاشتن تست‌های متعدد روی خودروی خودران تولید شده، قرار است به زودی اولین مینی‌ون خودران خود را روانه جاده‌ها کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ دو سال بعد از این که استقلال خودروی خودران «آلفابت» اعلام شد، در سال جاری خدمات رایگان رانندگی مورد اجرا درآمد. این کمپانی در حال حاضر، این اقدام خود را شفاف‌سازی کرده است.

وسایل نقلیه ساخته شده توسط فیات کرایسلر در کانادا، در نهایت به شهرهایی که کمپانی «وایمو» مشغول تست فناوری خودکار روی ماشین‌هاست، راه می‌یابند. وایمو پروژه خودروهای خودران گوگل است که مأموریت آن ایجاد و ارائه روش‌های امن و آسان برای حمل و نقل انسان‌ها اعلام شده است. وایمو پیش از این از 600 مینی‌ون برای تست نرم‌افزارها خودران استفاده می‌کرد.

در این میان صحبت از 2 تا 50 هزار مینی‌ون خودران است که تعداد این ناوگان کاملا بسته به نیاز وایمو دارد. 9 سال بعد از راه‌اندازی پروژه خودروی خودران گوگل به نام وایمو، در حال حاضر یک کمپانی مستقل تحت حمایت کمپانی آلفابت، راه خود را در تولید خودروی خودران پیش گرفته است.

وایمو خودروی خودران خود را به مسافت 6 میلیون و 437 هزار کیلومتر در جاده‌های عمومی تست کرده و به این ترتیب، به نظر می‌رسد که این کمپانی رقابت تولید فناوری خودروی خودران را برنده شده است. در نتیجه کسانی که در 25 شهر محل آزمایش این خودروی خودران زندگی می‌کنند سریع‌‌تر می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند.

وایمو هفته گذشته اعلام کرد که قرار است ادامه تست‌های خودروی خود را در مترو آتلانتا انجام دهد و حتی «جورجیا» را به عنوان نخستین ایالت جنوب شرقی آمریکا تعیین کرده که قرار است این خودرو در آن به نمایش درآید.

به گزارش جی پلاس؛ تا زمان تکمیل خودروهای خودران زمان طول و درازی مانده اما شواهد حاکی از آن است با جدیتی که وایمو، پروژه خودروی خودران گوگل در این کار پیش گرفته، به زودی شاهد ورود مینی‌ون‌های خودران این کمپانی به جاده‌ها خواهیم بود. 

دیدگاه تان را بنویسید