جی پلاس/ پیش‌بینی بنیانگذار «مارس وان»؛

زندگی در بالون‌های شناور در سیاره ونوس!/ 200هزار نفر برای سفر بی بازگشت ثبت نام کردند!

بنیانگذار پروژه Mars One آینده جالبی را در مورد انسان‌ها متصور شده است؛ او معتقد است در آینده‌ای نزدیک انسان‌ها در بالون‌های شناور بر فراز آسمان‌های طوفانی ونوس (زهره) و روی یکی از قمرهای مشتری زندگی خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ سطح ونوس برای حیات انسان بسیار داغ است اما جو فوقانی آن دمای مطلوبی دارد که سکونت بشر را در آن امکان‌پذیر می‌کند. «یوروپا» (Europa) نام یکی از بزرگ‌ترین قمرهای سیاره مشتری است و تصور دانشمندان بر این است که اقیانوسی از آب در آن قرار داد که احتمال سفرهای فضایی انسان را به آن نقطه امکان‌پذیر می‌کند.

بنیانگذار پروژه «مارس وان» به دنبال ماموریتی است که از این طریق بتواند تا سال 2031 انسان‌ها را طی پروازی یک‌طرفه به مریخ اعزام کند. این پروژه در ابتدا به دلیل کمبود بودجه به تاخیر افتاد اما در حال حاضر این ماموریت به کار خود ادامه می‌دهد.

در واقع، مارس وان یک سازمان غیرانتفاعی برای فرود آوردن نخستین انسان‌ها در مریخ و ایجاد یک کلونی دائمی انسان جهت اسکان انسان در مریخ تا سال ۲۰۲۷ است. این شرکت توسط باس لانس‌دورپ - کارآفرین هلندی، در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد. برنامه این پروژه از نظر فنی و مالی و همچنین مسائل اخلاقی مربوط به آن به طور گسترده از جانب دانشمندان، مهندسان و فعالان صنعت هوافضا مورد انتقاد قرار گرفته است.

4871A66200000578-5297067-image-m-9_1516615697324

باس لانس‌دورپ، کارآفرین هلندی و بنیانگذار «مارس وان»

مریخ، مقصد نهایی برای استقرار تشکیلات و تجهیزات حیات انسان‌ها دور از کره زمین نیست. کاوشگران فضایی به فکر ساخت شهرهای شناور در جو ونوس در قالب بالون‌های بزرگ هستند که به سمت یکی از ماه‌های مشتری یا یک سیارک در حرکت باشد. انسان‌ها همیشه در مکان‌هایی که کشف می‌کنند مستقر می‌شوند.

به رغم مخالفت‌هایی که در مسیر پیشبرد پروژه مارس وان قرار گرفته، محققان همچنان به موفقیت آن امیدوارند. بعد از موفقیت در سال 2031، گروهی چهار نفره حدود شش ماه در راه رسیدن به مریخ خواهند بود که انتظار می‌رود در شرایط سخت و دشوار جوی در آن سیاره بتوانند زنده بمانند.

به گزارش جی پلاس؛ این ماموریت به دنبال ایجاد کلونی‌های متعدد است. ونوس، این سیاره کوچک، در محاصره طوفان‌های گرد و خاک و دچار کمبود آب است به طوری که افراد اعزام شده به این سیاره تا دو سال قادر به حمام کردن نخواهند بود. آنها غذای خود را در آن محیط می‌کارند و به تنهایی نمی‌توانند از کمپ خارج شوند.

اولین گروهی که به ونوس اعزام می‌شود شرایط بسیار دشواری را پشت سر خواهد گذاشت. اما به خاطر داشته باشید که این سفری بدون بازگشت به زمین است و افرادی که با راکت به ونوس پرتاب می‌شوند دیگر هیچ‌وقت به زمین برنمی‌گردند!

به طور قطع، یک فرآیند گزینش برای انتخاب گروه اعزامی در نظر گرفته خواهد شد و از نظر روانی و آموزش مهارت‌های لازم برای پذیرش این مسئولیت سنگین، روی آنها کار می‌شود. بیش از 200 هزار نفر برای این سفر بی‌بازگشت ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از گزینش‌های لازم نفرات نهایی اعلام می‌شود. آموزش‌هایی چون مهندسی، طب اورژانسی، جراحی اولیه و چگونگی کشت مواد غذایی نیز به آنها داده خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید