ادعای جالب مایکروسافت: همه انسان ها نسخه دیجیتالی خواهند داشت

متخصصان مایکروسافت ادعا می‌کنند که تا 20 سال دیگر انسان‌ها یک نسخه رباتیک از خود خواهند داشت که همه چیز را درباره آنها می‌داند و مانند نسخه دیجیتال هوشیاری انسان عمل می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ربات «alter-egos» یا «نفس جایگزین» یک نسخه دیجیتال از هوشیاری انسان است که همه چیز را درباره ما می‌داند. دانشمندان معقتدند که این تکنولوژی به‌زودی به واقعیت خواهد پیوست.

آنا نوشت: طبق گفته‌های مدیران مایکروسافت، برد اسمیت و هری شوم، این کمپانی در حال توسعه نرم‌افزار هوش مصنوعی است که می‌تواند افکار انسان را درک و تقلید کند. این تکنولوژی نوین که بسیاری آن را شروعی برای پایان انسان می‌دانند، تا 20 سال آینده ظهور خواهد کرد.

مدیران مایکروسافت هشدار می‌دهند که برای جلوگیری از اقدامات دستگاه‌های هوشمند علیه انسان‌ها و جامعه باید سیستم نظارتی ایجاد شود.

برد اسمیت که معاون اجرایی بخش هوش مصنوعی مایکروسافت است به همراه هری شوم کتابی به نام «آینده کامپیوتری شده» نوشته‌اند که شامل پیش‌بینی‌های آنها درباره آینده هوش مصنوعی می‌شود.

آنها بر این باورند هر چقدر هوش مصنوعی پیچیده‌تر شود، بیشتر و بیشتر در روال روزمره انسان درگیر خواهد شد. در این کتاب پیش‌بینی شده است که نسخه‌ هوشمندتری از «کورتانا»، دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت در ویندوز فون 8.1 و 10، می‌تواند در حالی که شما خواب هستید، با تقویمتان ارتباط برقرار کند تا رویدادهای روز بعد شما را برنامه‌ریزی کند.

چنین ماشین‌هایی همه چیز را درباره شما می‌‌دانند و حتی می‌توانند مانند شما فکر کنند.

شوم در این باره می‌گوید: «فکر می‌کنم که پیش‌بینی آینده همیشه سخت است اما شدیدا معتقدم که هوش مصنوعی در نهایت به شکل یک دستیار دیجیتال درخواهد آمد که واقعا شما را درک می‌کند وهمه چیز را درباره شما می‌داند. ما از اصطلاح نفس جایگزین استفاده می‌کنیم اما این دستیار در واقع یک نسخه دوم از انسان است».

با این حال تکنولوژی مذکور پیامدهایی در پی دارد که می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی شود. واگذاری کنترل قسمت‌هایی از زندگیمان به ماشین‌های که می‌توانند درست مانند ما فکر کنند، می‌تواند منجر به سواستفاده‌هایی در ‌آینده شود.

مایکروسافت می‌گوید که دولتمردان و دانشمندان باید راهی برای حل این مسائل اخلاقی و مشکلات پیدا کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید