جی پلاس

دریافت محققان از تاثیر خواب آخر هفته

مطالعات جدید حاکی از آن است که خوابیدن در تعطیلات آخر هفته برای سلامت بدن ضرری ندارد و مفید هم هست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ بسیاری از ما در طول هفته به دلیل مشغله زیاد خوب نمی‌خوابیم و سعی می‌کنیم آخر هفته و تعطیلات را بیشتر به خوابیدن اختصاص دهیم و زمان بیشتری را در خواب سپری کنیم.

دانشمندان و متخصصان خواب، سال‌ها قبل افراد را از این کار منع می‌کردند و معتقد بودند که خواب آنگونه نیست که بتوان آن را برای زمان‌های از دست رفته ذخیره کرد. اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که خوابیدن در روزهای تعطیل آخر هفته می‌تواند برای آدمی مفید باشد.

محققان دانشگاه استکهلم به تازگی مطالعاتی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد افرادی که شب‌ها کمتر از پنج ساعت یا بیشتر از هشت ساعت می‌خوابند بیش از دیگران در معرض خطر مرگ قرار دارند. کلید اصلی، داشتن خواب کافی در طول شب است.

بدن انسان عملکرد روزمره را دوست دارد بنابراین، هر چه بدن در تعطیلات آخر هفته هم طبق برنامه هفتگی عمل کند، برای سلامت بدن بهتر است.

بنابراین، محققان توصیه می‌کنند اگر چه خوابیدن در روزهای تعطیل پایان هفته برای جبران کم خوابی ها مفید است اما به جای این کار بهتر است زمان خواب را در طول هفته تنظیم کنید و یک برنامه هفتگی تهیه کنید تا هر روز بتوانید به اندازه کافی بخوابید.

دیدگاه تان را بنویسید