فناوری‌های مضحک نمایشگاه CES 2018 + تصاویر

هر ساله شرکت‌های مختلف فناوری از سراسر دنیا خود را به نمایشگاه CES می‌رسانند تا در نمایشگاه بین‌المللی کالاهای الکترونیک مصرفی حضور یابند و جدیدترین محصولات خود را عرضه کنند. این نمایشگاه امسال در سین‌سیتی برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ به محض ورود به نمایشگاه CES 2018 با انبوهی از فناوری‌های مدرنی مواجه می‌شوید که هر کدام در نوع خود به منظور بهبود کیفیت زندگی آدمی طراحی و تولید شده‌اند. این نمایشگاه مجموعه‌ای از جدیدترین فناوری‌هایی است که می‌توانید به طور یک‌جا آنها را مشاهده کنید.

نمایشگاه CES تنها یک نمایشگاه مستقل نیست بلکه ترکیبی از حضور حامیان شرکت‌های بزرگ فناورانه است که به دنبال کسب نام و جایگاه پا به عرصه چنین نمایشگاه‌های معتبری می‌گذارند. اما در میان محصولاتی که در این نمایشگاه معرفی شد، بعضی‌ واقعا عجیب‌ و غریب و حتی دور از ذهن بودند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

کنترل کاهش وزن از طریق مغز

1

 

کاهش وزن یک صنعت پردرآمد و چند میلیارد دلاری است که استعدادهای فراوانی در آن نهفته است و علاوه بر اینکه می‌تواند به کاهش وزن در افراد کمک کند، آن را با کمترین تلاشی انجام می‌دهد. معمولا وقتی یک محصول با هدف کاهش وزن روانه بازار می‌رود، آن چیزی است که باید باشد.

این محصول کاهش وزن، در واقع متشکل از یک هدست پلاستیکی است که دو الکترود از آن آویزان است و به پدهایی متصل می‌شوند که پشت گوش‌ها قرار می‌گیرند. این هدست سیگنال‌های الکتریکی را به هیپوتالاموس مغز ارسال می‌کند. این سیگنال‌ها هیپوتالاموس را تحریک می‌کنند و فرد کمتر می‌خورد.

وب‌سایت شرکت تولیدکننده این محصول، نتایج مطالعات خود را منتشر کرده است. محققان، این هدست را تنها روی عده‌ای محدود شامل 15 نفر طی 16 هفته آزمایش کرده‌اند. بنابراین، موثر بودن این محصول به اندازه کافی مورد ارزیابی قرار نگرفته است و باید مطالعات گسترده‌تری روی آن انجام شود.

توالت هوشمند 6000 دلاری

2300

ژاپن نسبت به آمریکا فناوری‌های هوشمندانه‌تری دارد. این کشور سال‌ها مجهز به سرویس‌های بهداشتی هوشمند و بسیار پیشرفته بوده است. کوهلر، مجموعه‌ای محصولات هوشمند حمام را تحت عنوان Konnect رونمایی کرده است.

این توالت‌ هوشمند به گونه‌ای است که در آن را به طور خودکار برای فرد باز می‌کند و با توجه به سیستم صوتی تعبیه شده داخل آن، موسیقی مورد علاقه فرد را برای او پخش می‌کند. آب داخل آن هم با حرکت دست جریان می‌یابد. این توالت هوشمند همچنین مجهز به سیستم ردیاب سلامت حرکات روده‌هاست و اطلاعات مربوط به آن را از طریق نرم‌افزار ابری در اختیار افراد قرار می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید