رونمایی از سامانه ژورنال یاب ایران+ نحوه جستجو

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از سامانه «ژورنال یاب ایران» رونمایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروزه محققان (اساتید و دانشجویان حوزه های موضوعی مختلف) به موازات نگارش مقالات علمی نیاز دارند به شناسایی مجلات مرتبط با موضوع مقاله خود بپردازند تا بتوانند برای انتشار مقاله خود از طریق آن مجلات اقدام کنند.

بر این اساس، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در راستای رسالت، مأموریت و اهداف خود در جهت یاری رسانیدن به پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیات علمی کشور، اقدام به ایجاد «سامانه ژورنال یاب ایران» کرده است.

این سامانه، ابزاری جدید برای کمک به پژوهشگران و دانشجویان است که تاکنون مشابه آن توسط برخی از  ناشران بزرگ خارجی مانند الزویر، اشپرینگر، ابسکو و با هدف معرفی ژورنال های مناسب به نویسندگان برای چاپ مقالات انگلیسی ارائه شده است.

سامانه «ژورنال یاب ایران» به نویسندگان این امکان را می دهد تا مناسب ترین ژورنال در حوزه موضوعی مقاله تازه نگاشته شده خود را، در مجموعه ژورنال های معتبر ایران بیابند.

بر همین اساس، با عملکردی بسیار ساده جهت جستجوی ژورنال های مناسب،  فقط کافیست عنوان و چکیده مقاله نوشته شده در فیلدهای مربوطه وارد شود تا طی چند ثانیه فهرستی از ژورنال های ایرانی مرتبط با مقاله نگارش یافته، معرفی و ارائه شود.

در فهرست ارائه شده متغیرهایی چون ضریب تاثیر، وضعیت رتبه، پایگاه های نمایه کننده، وضعیت انتشار آخرین شماره، موضوعات اصلی و فرعی و حوزه موضوعی ژورنال نیز در اختیار محقق قرار می گیرد که او را در انتخاب ژورنال یاری می رساند.

این سامانه هم اکنون از طریق وبگاه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به آدرس www.ricest.ac.ir و به صورت رایگان قابل دسترسی است.

برای استفاده، پس از بازکردن وبگاه رایسست (مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری)  لازم است از منوی «پیوندهای سریع» در سمت راست وبگاه، بر روی گزینه «سامانه ژورنال یاب RICeST»  کلید زده شود. در صورت تمایل به اتصال مستقیم به سامانه نیز می توان از طریق آدرس http://journalfinder.ricest.ac.ir اقدام کرد.

دیدگاه تان را بنویسید