قدرتمندترین نسخه تویوتا سوپرا کلاسیک به حراج گذاشته می شود

نسخه‌ ویژه و بهینه‌‌شده‌ی تویوتا سوپرا نسل چهارم با پیشرانه‌ی V12، در توکیو به حراج گذاشته خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ژاپنی، مدت‌ها است که منتظر نسل جدید تویوتا سوپرا هستند. بر اساس پیش‌بینی بیشتر کارشناسان خودرو، مدل جدید سوپرا در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. شاید بهتر باشد برای خداحافظی با نسل چهارم این کوپه‌ی افسانه‌ای، به یکی از منحصربه‌فردترین نسخه‌های تیونینگ شده‌ی آن بپردازیم.

 

تویوتا سوپرا تیونینگ / Toyota Supra

 

شرکت تیونینگ ژاپنی تاپ سیکرت (Top Secret) که با کیت‌های بدنه‌ی طلایی رنگ و تیونینگ قوای فنی در مسابقات خیابانی، دریفت، رقابت در پیست و درگ شناختهمی‌شود، در سال ۲۰۰۷ پروژه‌ی متفاوت تویوتا سوپرا با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل رونمایی کرد. این موشک کلاسیک ژاپنی که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت دارد، در نمایشگاه خودروی توکیو سال آینده‌ی میلادی به حراج گذاشته می‌شود.

 

 

کازوهیکو ناگاتا مؤسس شرکت تیونر تاپ سیکرت، به دنبال ساخت متفاوت‌ترین سوپرای دهه نود بود. به‌ همین منظور پیشرانه‌ی استاندارد ۶ سیلندر خطی آن با حجم ۳ لیتر کنار گذاشته شد و پیشرانه‌ی سفارشی ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۵ لیتر که از لیموزین تویوتا سنچری (Century) برداشته شده بود، جایگزین شد.

 

این سوپرای خاص با استفاده از این پیشرانه، همراه دو توربوشارژر برند HKS و سیستم تزریق نیتروژن، ۹۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

تاپ سیکرت در کیت بدنه نیز متفاوت عمل کرده؛ به‌خصوص طراحی نمای جلوی سوپرا کاملا تغییر کرده است. هدف ناگاتا از طراکی این کیت، ایجاد ظاهر آینده‌نگرانه برای سوپرا بوده است. بیشتر زوایای ملایم و دایره‌وار بدنه‌ی استاندارد از بین رفته و با طرح خشن و گوشه‌دار تعویض شده است.

 

 

این سوپرای متفاوت در زمان رونمایی به یکی از معروف‌ترین خودروهای ژاپنی تیونینگ شده تبدیل شد در نمایشگاه خودروی توکیو سال ۲۰۰۷، بازدیدکنندگان این خودرو را به‌عنوان یکی از بهترین‌های نمایشگاه انتخاب کردند. ناگاتا برای نمایش عملکرد این سوپرا، آن را به ایتالیا و پیست سرعت ناردو (Nardo Test Track)  فرستاد. این کوپه‌ی ژاپنی توانست حداکثر سرعت ۳۵۸.۲۲ کیلومتر بر ساعت را در این پیست دایره‌ای شکل ثبت کند.

تویوتا سوپرا تیونینگ / Toyota Supra

مؤسسه‌ی مزایده و حراج ژاپنی ‌BH که قصد دارد این خودرو را در نمایشگاه خودروی توکیو به حراج بگذارد، هنوز قیمتی برای این سوپرا اعلام نکرده است؛ ولی با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه توکیو، زمزمه‌های رونمایی از نسل جدید آن و همچنین قانونی بودن واردات این کوپه‌ی ژاپنی به خاک آمریکا (قانون ۲۵ سال)، حتماً قیمت چندصد هزار دلاری خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید