دایرکت اینستاگرام تغییر می کند

اینستاگرام قصد دارد با جداسازی بخش دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام آن را به عنوان پیام‌رسانی مستقل گسترش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اینستاگرام قصد دارد بخش پیام‌رسان دایرکت خود را در قالب اپلیکیشنی جداگانه منتشر کند.این اپلیکیشن فعلا در مرحله‌ی آزمایش است و از دیروز برای کاربران اندروید و iOS در کشورهای شیلی، اسرائیل، ایتالیا، پرتقال، ترکیه و اروگوئه منتشر شده است.

ساختار این اپلیکیشن شباهت بسیاری به اپلیکیشن اسنپ‌چت دارد. کاربر پس از باز کردن برنامه مستقیما به دوربین هدایت می‌شود که نشان از تأکید این برنامه بر اشتراک‌گذاری محتوای تصویری دارد. بخش دوربین به آنچه در اینستاگرام دیده بودیم شباهت دارد؛ اما چهار فیلتر اختصاصی جدید نیز اضافه شده است.

دو گزینه‌ی اکانت و تنظیمات در سمت چپ دوربین قرار دارد و درست شبیه برنامه‌ی اصلی اینستاگرام، با سوایپ کردن به سمت دیگر به فهرست چت‌ها دسترسی خواهید داشت.

 

وقتی کاربران برنامه‌ی Direct را نصب کنند، اپلیکیشن اینستاگرام خودبه‌خود دیگر چت‌ها را نشان نخواهد داد و حرکت سوایپ به چپ، کاربر را مستقیما به اپلیکیشن Direct هدایت خواهد کرد. انجام همین حرکت در اینباکس برنامه‌ی دایرکت، کاربر را به اپلیکیشن اینستاگرام برگشت خواهد داد.

این حرکت دقیقا شبیه کاری است که فیسبوک (شرکت مادر اینستاگرام) سه سال پیش در مورد اپلیکیشن فیسبوک انجام داد و بخش پیام‌رسان را از برنامه‌ی شبکه‌ی اجتماعی خود جدا کرد.

همال شاه، یکی از مدیران اینستاگرام می‌گوید: ما می‌خواهیم اینستاگرام جایی برای ثبت تمامی لحظات شما باشد و اشتراک‌گذاری لحظات خصوصی با دوستان نزدیک بخش مهمی از آن است. دایرکت در چهار سال گذشته در اپلیکیشن اینستاگرام رشد خوبی داشته است؛ ولی ما می‌خواهیم با استقلال بخشیدن به دایرکت آن را بهبود دهیم. اگر دایرکت یک اپلیکیشن مجزا باشد، می‌تواند مرزها را کنار بزند و به سریع‌ترین و خلاقانه‌ترین فضا برای اشتراک‌گذاری لحظات خصوصی تبدیل شود.

پس از فیسبوک مسنجر و واتسپ، حالا دایرکت به عنوان سومین پیام‌رسان شرکت فیسبوک وارد میدان شده است. مسنجر فیسبوک هم‌اکنون ۱.۳ میلیارد کاربر دارد. واتسپ نیز در سال‌های اخیر دست‌خوش تغییراتی شده و با اضافه شدن امکاناتی نظیر ربات، گزینه‌های پرداخت، تماس صوتی و حتی بازی، در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم است.

اینستاگرام، دایرکت را یک پیام‌رسان با اولویت دوربین خطاب می‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست پس از اتمام دوره‌ی آزمایشی چه مسیری برای پیام‌رسان جدید متصور شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید