جی پلاس/ یک اختراع پزشکی با چاپ سه بعدی؛

ناشنوایی با نوعی پروتز جدید درمان می شود

دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور در نیمه آذر سال جاری با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و نفرات برگزیده مسابقات استانی سراسر کشور برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ دیجیتال ترندز نوشت: محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند به جای ایجاد یک سمعک خارجی و به منظور برطرف کردن آسیب های شنوایی، از طریق چاپ سه بعدی استخوان های کوچک گوش میانی را ساختند.

دکتر جفری هیرش - استادیار رادیولوژی می گوید وقتی اتصال سه استخوان گوش میانی توسط بیماری های عفونی یا سکته مختل می شود، فرد شنوایش کاهش می یابد. یکی از روش های موفق در این زمینه باسازی زنجیره استوانچه ای از طریق پروتز پیش ساخته است. اما کاری که این محققان انجام دادند شامل ساخت یک پروتز سفارشی است که جایگزین مناسب برای بازگرداندن زنجیره  از دست رفته خواهد بود. دانشمندان امیدوارند این روش انطباق بهتری با گوش داشته باشد و میزان جراحی های موفق را در بازگرداندن شنوایی بهبود بخشد.

روش های موجود می تواند سطح شنوایی کمتر از 20 دسی بل را در نیمی  از بیماران باسازی کنند. اما این امیدواری وجود دارد که این روش چاپ سه بعدی بتواند به میزان خیلی زیادی ناشنوایی ها و کم شنوایی ها را درمان کند.

دیدگاه تان را بنویسید