بارش شهابی 23 آذر ماه را با چشم غیر مسلح رصد کنید

کارشناس نجوم از اوج بارش شهابی جوزایی در ۲۳ آذرماه خبر داد و گفت: این بارش با چشم غیر مسلح قابل رصد و مشاهده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی آزادگان، کارشناس نجوم در خصوص بارش جوزایی که به زودی رخ می دهد اظهار کرد: بارش جوزایی بر خلاف همه بارش های دیگر که با منشا دنباله دارها هستند منشا سیارکی دارد.

وی با بیان اینکه منشا بارش جوزایی، یک سیارک به نام ۳۲۰۰ فائتون است، افزود: این سیارک هر یک و نیم سال به دور خورشید می چرخد. این سیارک مدتها پیش با جسم دیگری برخورد کرده که بقایای آن به صورت بارش نمایان می شود. 

آزادگان خاطر نشان کرد: شهاب های بارش جوزایی از ۱۳ تا ۲۵ آذرماه هر سال قابل رصد است ولی هر بارشی زمانی به عنوان اوج دارد که بیشترین شهاب ها قابل رصد و مشاهده خواهند بود.

این کارشناس نجوم با اشاره به زمان بارش شهابی جوزایی گفت: اوج بارش شهابی، شامگاه چهارشنبه ۲۲ آذر و سحرگاه پنجشنبه ۲۳ آذر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش شهابی جوزایی معمولا پرنور و زیبا است، عنوان کرد: در زمان اوج بارش حدود ۱۲۰ شهاب در ساعت قابل مشاهده است که همه در ایران می توانند آن را رصد کنند؛ ساعتی که کره زمین با توده اصلی شهاب ها برخورد می کند ساعت ۲ ظهر به وقت ایران است.

به گفته آزادگان، البته که این بارش از همه کشورهای دیگر هم قابل مشاهده است؛ در ایران بهترین ساعت برای رصد شهاب ها بعد از نیمه شب در حدود ساعت یک و دو بامداد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید