گزارش جی پلاس؛

هوش مصنوعی گوگل مچ فضول‌های گوشی‌تان را می‌گیرد + فیلم

اگر تاکنون فکر می‌کردید فناوری تشخیص صورت فقط برای شکستن قفل گوشی‌تان یا درست کردن انیمیشن‌های بامزه است، اشتباه کردید چون مهندسان گوگل از این فناوری برای مچ گیری کسانی که می خواهند به گوشی‌تان سرک بکشند، کمک گرفته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ محققان گوگل در حال مطالعه و طراحی «محافظ صفحه نمایش الکترونیکی» هستند که یک دستگاه آشکارسازی چشم مبتنی بر هوش مصنوعی در جلوی دوربینش دارد و نشان می‌دهد چه کسی قصد زیرچشمی نگاه کردنِ گوشی کاربر را دارد.

در واقع دوربین، صورت شخص را می‌گیرد و الگوریتم‌های تشخیص چهره با شناسایی صورت فرد می‌توانند تشخیص دهند که فردی به نمایشگر گوشی یا تبلت کاربر خیره شده است.

این فناوری به راحتی می‌تواند صورت افراد فضول را در هر شرایطی از جمله هوای ابری و آفتابی و در عرض 2 میلی‌ثانیه تشخیص دهد و در هر شرایط نوری و زاویه‌ای تشخیص دهد.

بهتر است بدانید این ابزار به فناوری یادگیری ماشینی مجهز است که یکی از زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی به شمار می‌آید. یادگیری ماشینی با استفاده از دوربین جلوی گوشی صورت‌هایی که روبه‌روی گوشی قرار می‌گیرند را شناسایی می‌کند و سپس هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد کدام صورت مربوط به کاربر خودش است و کدام صورت به فرد دیگری تعلق دارد.

زمانی که هوش مصنوعی متوجه دید زدن شخص دیگری در گوشی کاربرش می‌شود، خیلی زود به او هشدار می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید