مشخصات کراس اوور برقی فولکس واگن I.D.Crozz

فولکس واگن از خودروی مفهومی جدید خود که یک کراس‌اوور برقی با نام I.D.Crozz II است، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فولکس واگن عزم خود را جزم کرده است که تا سال ۲۰۲۰، مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد و در همین راستا، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال اقدام به رونمایی از خودروی شاسی‌بلند مفهومی I.D.Crozz II خواهد کرد. این خودرو با طراحی به‌شدت مدرن خود یک کراس‌اوور کامپکت به‌حساب می‌آید که در طراحی آن از خودروی مفهومی قبلی فولکس واگن با همین نام الهام گرفته شده است؛ اما این مدل جدید با رنگ قرمز خاص خود و سقف نقره‌ای رنگ، جلوه‌ای بسیار زیباتر از قبل دارد.

I.D.Crozz II

هربرت دیس، مدیر اجرایی گروه فولکس واگن، در مورد این خودرو می‌گوید: هدف ما از تولید این خودرو این است که استفاده از فناوری‌های جدید را برای همه‌ی افراد میسر کنیم و امیدواریم این خودرو نیز در آینده همانند مدل گلف تبدیل به یک خودروی محبوب و پرفروش شود.

فولکس واگن در طراحی I.D.Crozz II از چراغ‌های جدیدی استفاده کرده است که از نوع LED هستند. رنگ‌آمیزی خاص این خودرو تأثیر بسزایی در زیبایی ظاهری آن دارد و سقف نقره‌ای رنگ آن تضاد زیبایی با سایر بخش‌ها ارائه می‌کند.

I.D.Crozz II

دیگر نکته‌ی طراحی این خودرو به درهای آن برمی‌گردد که در جلو معمولی و در عقب از نوع کشویی هستند. همچنین در این خودرو ستون B حذف شده است تا هم فضای داخل کابین افزایش پیدا کند و هم ورود و خروج سرنشینان راحت‌تر انجام شود. نکته‌ی جالب درهای خودرو این است که می‌توان آن‌ها را با فرمان صوتی نیز باز و بسته کرد. 

I.D.Crozz II

از آنجایی که I.D.Crozz II یک خودروی برقی است، فولکس واگن برای آن دو موتور برقی در نظر گرفته که هر کدام از آن‌ها روی یکی از محورهای خودرو سوار می‌شون و مجموع قدرت این دو موتور الکتریکی به ۳۰۲ اسب بخار می‌رسد. با این حساب این خودرو یک محصول چهارچرخ محرک به شمار می‌رود و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. فولکس واگن همچنین تخمین زده است که I.D.Crozz II با هر بار شارژر، توانایی حرکت تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.

I.D.Crozz II

فولکس واگن ادعا کرده است که این خودرو از نظر توانایی‌های حرکتی به‌خوبی قابلیت رقابت با فولکس واگن گلف GTI دارد؛ چون در آن از کمک‌فنرهای دارای کنترل الکترونیکی و سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب استفاده شده است.

I.D.Crozz II

اولین محصول از سری خودروهای الکتریکی I.D در سال ۲۰۲۰ به تولید خواهد رسید و یک محصول هاچ‌بک پنج‌در خواهد بود. گفته شده است که مدل ون I.D.Buzz نیز تا سال ۲۰۲۲ به تولید می‌رسد و با این حساب می‌توان حدس زد I.D.Crozz II، سومین خودرو از این سری خواهد بود که به مرحله‌ی تولید خواهد رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید