رونمایی از 3 محصول جدید ایران خودرو تا پایان سال

مدیرعامل ایران خودرو در مجمع عمومی این شرکت، از تولید و عرضه ۳ محصول جدید تا پایان سال ۱۳۹۶ خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجمع عمومی سالانه گروه صنعتی ایران خودرو امروز با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. در این جلسه محمدرضا فیض بخش، رئیس مجمع، گزارشی درباره عملکرد ایران خودرو در سال گذشته و نحوه تعامل این خودروساز با شرکت‌های مطرح جهانی ارائه کرد. وی به سهامداران گفت: عملکرد ما در سال گذشته مطلوب بوده و طی چهار سال اخیر اقدامات مثبتی در ایران خودرو صورت گرفته است. عملکرد ایران خودرو در تعامل و همکاری با خودروسازان جهانی بسیار درخشان بوده و همین امر موجب شده است تا کشور در مسیر خودروساز شدن گام بردارد. در سال گذشته، تمرکز ما علاوه بر عقد قرارداد و همکاری با شرکت‌های خارجی بر روی صادرات، ارتقاء کیفی محصولات و افزایش رضایت مشتریان بوده است.

در ادامه این جلسه هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران، خودرو طی گزارشی به عملکرد این شرکت در زمینه تولید، افزایش کیفیت، توسعه صادرات و سودآوری پرداخت و با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های بین‌المللی و به طبع آن توسعه محصولات و بازار مالی مرتبط، بخشی از محورهای اصلی حرکت ایران خودرو بوده است، اعلام کرد: در سال ۹۵ و با حفظ سهم ۵۰ درصدی از بازار خودروهای سواری داخل کشور، در مجموع ۶۵۱ هزار دستگاه خودروی سواری تولید کردیم. افزایش تیراژ همراه با بالا رفتن کیفیت محصولات ما در سال گذشته چشمگیر بوده؛ به نحوی که خودروهای رانا، دنا، تندر 90، پژو 206، سوزوکی و سورن موفق شدند تا ستاره‌های کیفی خود را افزایش داده و در سال جاری نیز تندر پلاس و دنا پلاس در اولین حضور خود، به ترتیب موفق به کسب ۴ و ۳ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد شدند. بودجه و عملکرد ایران خودرو نشان می‌دهد که در زمینه تولید، رشد ۲۶ درصدی را پشت سر گذاشته‌ایم.

یکه زارع همچنین اعلام کرد که جهت افزایش رضایت مشتریان و پاسخگویی به نیاز آن‌ها، تا پایان سال جاری خودروهای جدیدی به سبد محصولات ایران خودرو اضافه خواهند شد. وی به سهامداران گفت: تا پایان سال جاری، ۳ خودروی دنا پلاس توربو، دنا پلاس اتوماتیک و سورن دیزل وارد چرخه تولید و عرضه محصولات ما خواهد شد.

یکه زارع با بیان اهمیت همکاری با شرکت‌های بین‌المللی، اعلام کرد که با شروع به کار شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایکاپ و قراردادهای ۱۰ گانه، ایران خودرو بر آن است تا با طراحی پلتفرم جدید و تولید پیشرانه‌های پیشرفته، محصولاتی متفاوت و باکیفیت را در آینده تولید و عرضه کند. یکه زارع ضمن اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برای این شرکت و دستیابی به تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰، اذعان داشت: محورهای اصلی حرکت ایران خودرو برای سالیان پیش‌ رو، بر پایه پاسخگویی به نیازهای مشتریان، افزایش دانش طراحی و توسعه محصولات، تولید خودروهای باکیفیت و همگام با تکنولوژی‌های روز در کنار افزایش میزان صادرات استوار خواهد بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید