8 قابلیت مورد انتظار فبلت گلکسی Note 8

با توجه به شایعاتی که طی چند مدت اخیر شنیده‌ایم،‌در این مقاله به بررسی 8 قابلیت مورد انتظار فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ خواهیم پرداخت. نوت 8 طی ماه‌های آینده رسما معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همراه با دوگوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، ما  اینک دیگر مطمئنیم که نام پرچمدار فبلت‌های جدید سامسونگ، گلکسی نوت 8 خواهد بود. سامسونگ رسما اعلام کرده است که در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور ماه) میزبان یک رویداد معرفی محصول خواهد بود، بنابراین دقیقا از همین حالا باید یک ماه دیگر تا ملاقات با فبلت گلکسی Note 8 منتظر بمانیم.

اما تا به امروز اخبار و شایعات داغ زیادی در مورد این فبلت مدرن به گوش رسیده است، علاوه بر این مدیرعامل خود سامسونگ نیز در ماه ژانویه گذشته عنوان کرده بود که «من با گلکسی نوت 8 بهتر، ایمن‌تر و بسیار نوآورانه‌تر به روی صحنه باز خواهم گشت» تا ما بیش از پیش در مورد این مراسم و رونمایی فبلت گلکسی Note 8 در آن مطمئن شویم. آیا این گوشی می‌تواند صاحب دوربین دوگانه باکیفیت شود و یا ارائه کننده نمایشگر Infinity Display خانواده Galaxy S8 همراه با یک قلم هوشمند S Pen باشد؟ ما در این مقاله هشت قابلیت مورد انتظار در این گوشی را گرد هم آورده‌ایم که در ادامه می‌توانیم آن‌ها را مطالعه کنید.

1. دوربین دوگانه بالارده

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

در حالی که این روزها استفاده از دوربین دوگانه در حال گسترش است، ترکیب یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو و یک لنز عریض 13 مگاپیکسلی که سامسونگ از آن در فبلت گلکسی Note 8 خود استفاده خواهد کرد، ممکن است سرچشمه گرفته از سرمایه گذاری آن‌ها در “Core Photonics” باشد.

سامسونگ اخیرا در شرکت توسعه دهنده دوربین‌های دوگانه Core Photonics سرمایه گذاری عظیمی را انجام داده است. این شرکت ارائه کننده الگوریتم‌هایی برای چندین سنسور است تا ارائه کننده علمکرد بهتر در شرایط نوری کم باشد و از آن بتوان در نقشه کشی سه بعدی و اندازه گیری فواصل استفاده کرد. همچنین یک پتنت دوربین دوگانه نیز مجهز به تثبیت کننده نوری و قابلیت زوم 3 برابری توسط سامسونگ به ثبت رسیده است که به اعتقاد یکی از مورد اعتمادترین تحلیلگران بازار، مینگ چی کو، دقیقا سیستم دوربین دوگانه گلکسی نوت 88 خواهد بود.

2. نمایشگر 6.3 اینچی Infinity Display

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

به طور منطقی و با توجه به رندرهای به بیرون درز پیدا کرده، ظاهرا سامسونگ از همان سبک طراحی کم حاشیه خانواده گلکسی S8 خود در پرچمدار جدید گوشی‌های سری نوت استفاده خواهد کرد. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که فبلت گلکسی Note 8 حاوی یک نمایشگر 6.32 اینچی است. این نمایشگر شاید کمی بزرگتر از گلکسی اس 8 پلاس باشد، اما وضوح آن از 2K به وضوح جذاب 4K ارتقا پیدا کرده است.

اگر سامسونگ بخواهد همچنان از نسبت ابعاد 18.5:9 که در پنل اس 8 استفاده کرده بود بر روی این گوشی نیز استفاده کند، پنل 4K نوت 8 می‌تواند ارائه کننده 4428 در 2160 پیکسل باشد. این احتمال وجود دارد که سامسونگ سیاست نام گذاری خاص خودش در وضوح محصولاتش (نظیر گلکسی اس 8) را در پیش بگیرد و از وضوحی به نام +UHD یا +4K بر روی فبلت گلکسی Note 8 استفاده کند.

3. طراحی مستطیلی‌تر

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

سمت راست گلکسی نوت 8 و چپ گلکسی اس 8 پلاس

سامسونگ می‌گوید طراحی جدید گلکسی اس 8 و نوت 8 را همچنان تا سال آینده و بر روی محصولات سری S9 و Note 9 نیز ادامه خواهد داد. با این حال ما نباید انتظار داشته باشیم که این حرف به معنای عدم اعمال هرگونه تغییری باشد. به لطف رندرهای به بیرون درز پیدا کرده از گوشی گلکسی نوت 8 ما شاهد حاشیه‌هایی کمتر و طراحی مستطیلی‌تر قاب جلویی هستیم. این می‌تواند به جهت تدارک حضور قلم S Pen در سمت راست گوشی نیز باشد!

4. چیپست اگزینوس 9 یا اسنپدراگون 835

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

ظاهرا Note 8 از یک چیپست اسنپدراگون 835 و یا چیپستی از خانواده اگزینوس 9 قدرت خواهد گرفت. هرچند در حال حاضر اسنپدراگون 8355 در بسیاری گوشی‌ها (نظیر نسخه‌های آمریکایی خانواده گلکسی اس 8) مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنوز چیپست سری اگزینوس 9 ساخت سامسونگ رونمایی نشده است.

تنها چیزی که ما رویت کرده‌ایم، لیستی از مشخصات یک چیپست به نام اگزینوس 9810 در پروفایل لینکدین یکی از مهندسان تست قطعات بوده است. آخرین چیپست اگزینوس معرفی شده، اگزینوس 8895 است که در حال حاضر قدرتبخش خانواده گلکسی S8 نیز هست.

از آنجایی که دلیل و ماهیت تولید هر چیپست، عملکرد قدرتمندانه‌تر نسبت به نسل پیشین خود است، اگر فبلت جدید سامسونگ از یک چیپست جدید سری اگزینوس 9 سامسونگ قدرت بگیرد می‌توان حدس زد که گلکسی نوت 8 به مراتب هوشمند‌تر از گلکسی اس 8 خواهد بود.

5. رم 6 گیگابایتی

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

گفته می‌شود گلکسی نوت 8 از یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی حداکثری 256 گیگابایتی بهره می‌برد. در حالی که این مقدار ظرفیت رم باورپذیر است (زیرا سامسونگ هم اکنون گوشی گلکسی C9 Pro خود را همراه با یک رم 6 گیگابایتی روانه بازار چین کرده است)، ما باید منتظر بمانیم تا ظرفیت داخلی 256 گیگابایتی نوت 8 را از نزدیک مشاهده کنیم. سالیانیست که شایعه عرضه پرچمداران سامسونگ همراه با یک حافظه 256 گیگابایتی شنیده می‌شود، اما همچنان ما شاهد عرضه آن‌ها در نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی هستیم.

6. باتری کوچک‌تر و ایمن‌تر

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

به جای یک باتری 3.500 میلی‌آمپر ساعتی در گلکسی نوت 7 که آن فاجعه تاریخی را به بار آورد، انتظار می‌رود سامسونگ از یک باتری کوچکتر 3.300 میلی‌آمپری بر روی فبلت گلکسی نوت 8 خود استفاده کند تا ظرفیت بیشتر را فدای امنیت نکند؛ بنابراین باتری جدید، جای کمتری را نیز اشغال می‌کند تا از هرگونه داغ شدن و صدمه دیدن در قطعات داخلی اجتناب شود. سامسونگ مدتهاست مشغول تست و کار بر روی باتری‌های فبلت خود است، اما تا برای نخستین بار آن را خودمان تست نکنیم نمی‌توانیم در موردش اظهار نظر کنیم.

7. اسپیکر دوگانه

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

تصاویر شماتیکی از فبلت گلکسی Note 8 منتشر شده است که نشان می‌دهد احتمالا این گوشی غول پیکر از دو اسپیکر در قسمت بالا و پایین خود بهره می‌برد. این امر می‌تواند به افزایش قدرت مالتی مدیا/ تجربه صوتی دستگاه تبدیل شود، اما تایید این شایعه در این برهه از زمان کمی سخت است.

8. قیمت جدید

فبلت گلکسی Note 8 سامسونگ

نسخه کره‌ای گلکسی نوت 8 با قیمت 1000 دلار برای مدل 64 گیگابایتی و 1100 دلار برای نسخه 1288 گیگابایتی آغاز خواهد شد. اگر به گذشته نگاهی بی‌اندازیم، قیمت نسخه آمریکایی این گوشی احتمالا باید به مراتب ارزان‌تر باشد، اما هکچنان قیمت نوت 8 بالاتر از نوت 7 در زمان عرضه خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید