جگوار در آستانه‌ی تولید I-Pace

کراس‌اوور I-Pace به عنوان اولین خودروی تمام‌ الکتریکی جگوار، به‌زودی رونمایی می‌شود. این خودرو با بدنه‌ای مشابه نمونه‌ی مفهومی، مراحل تست نهایی را می‌گذراند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس اخبار منتشر شده در روزهای اخیر، کراس‌اوور الکتریکی I-Pace، در خط تولید شرکت مگنا استیر اتریش، قرار دارد. برند مگنا با سرمایه‌گذاری چند شرکت کانادایی و ۱۰ هزار پرسنل فعال در اتریش، سابقه‌ی همکاری با مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، استون مارتین و پژو دارد.

جگوار I-Pace

فردریش استراک، از مدیران مگنا به خبرنگاران گفت:

شرکت ما از مدت‌ها پیش، به پروژه‌ی تولید جگوار I-Pace، دعوت شده بود تا درباره‌ی توانایی‌های خود، اعلام آمادگی کند. ما تلاش کردیم تا روند ساخت نمونه‌ی اولیه را، برنامه‌ریزی کنیم که شامل ساخت بدنه، فضای داخلی، مونتاژ پیشرانه و قطعات فنی و رنگ‌آمیزی نهائی می‌شود.

جگوار I-Pace

صحبت از تولید خودرویی که قرار است برای اولین‌بار ساخته شود، ساده نیست. ساخت بدنه‌ی تمام آلومنیوم مدل I-Pace و مونتاژ قطعات آن، از یک سو و تولید پیشرانه‌ی الکتریکی و متعلقات مدرن آن توسط جگوار، از سویی دیگر، با چالش‌های زیادی روبرو است.

جگوار I-Pace

مدل I-Pace برای فروش در اروپا آماده می‌شود و تا کمتر از یک سال دیگر، عرضه خواهد شد. این خودرو در سال ۲۰۱۸، در بازار جهانی حضور خواهد داشت و با تسلا مدل X رقابت خواهد کرد. جالب است بدانید که استراک، شتاب I-Pace را باورنکردنی و بهتر از محصول تسلا می‌داند. او معتقد است به محض فشار پا بر پدال، سرنشینان I-Pace در صندلی‌ها، فشرده خواهند شد.

جگوار I-Pace

سال گذشته، نمونه‌ی مفهومی جگوار I-Pace در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد و با طراحی عالی و توانایی‌های جالب توجه، مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت. بدنه‌ی این خودرو، تنها ۵ سانتیمتر کوتاهتر از کراس‌اوور محبوب F-Pace بود و اعلام شد که دو پیشرانه‌ی الکتریکی آن، بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت، تولید می‌کنند. مدیران جگوار در آن زمان، رسیدن I-Pace به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون را، کمتر از ۴ ثانیه اعلام کردند و مدعی شدند همراه باتری‌های ۹۰ کیلووات ساعت، می‌تواند انرژی لازم تا ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.

 تنها شاسی‌بلند جگوار که امروزه در خط تولید قرار دارد، مدل F-Pace است. هرچند این خودرو، اولین تجربه‌ی جگوار در کلاس خودروهای کراس‌اوور محسوب می‌شود، با فروش خوب و استقبال بازار جهانی مواجه شده و حتی در بعضی نظرسنجی‌ها، به عنوان بهترین خودروی دنیا شناخته شده است. مدل الکتریکی I-Pace از پلت‌فرمی متفاوت از F-Pace  استفاده می‌کند، اما با تجربه‌ی موفق جگوار در این کلاس بدنه، می‌تواند به موفقیت در بازار، امید زیادی داشته باشد. از سویی دیگر، نباید فرموش کنیم که تیم جگوار در مسابقات فرمول خودورهای الکتریکی (Formula E)، حضور قدرتمند و با سابقه‌ای دارد که مسلما بر فناوری استفاده شده در I-Pace ، تاثیرگزار خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید