تولید دستگاه خون رسان برای پیشگیری از زخم پای دیابتی و آرتروز

محققان ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شدند که زخم پای دیابتی و مشکلات گردش خون در افراد مبتلا را درمان کرده و در راستای پیشگیری این بیماری عمل می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرهاد احدوند مجری طرح دستگاه درمان و جلوگیری از زخم پای دیابتی و ارتروز گفت: امروزه  یکی از مشکلاتی که جوامع شهرنشین را دچار مشکل کرده عادت غلط تغذیه و فقدان تحرک کافی به دلیل هر چه بیشتر شدن ماشینی شدن زندگی مردم است که نتیجه مستقیم آن افزایش انواع بیماریها از جمله فشار خون، سکته و مخصوصا دیابت است.

وی با بیان اینکه دیابت یک بیماری سیستمیک است به همین دلیل عوارض متعدد و مختلفی دارد، افزود: یکی از شایع ترین این عارضه ها زخم پای دیابتی است که سالانه هزاران بیمار دیابتی را دچار مشکل کرده است و بخش قابل توجهی از آنها مجبور هستند قطع عضو شوند.

به گفته این محقق، یکی از روش های نوین درمان زخم پای دیابتی روش وکیوم تراپی است که با تسهیل خون رسانی در پاها در درمان به ویژه جلوگیری از زخم پای دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: علی رغم افزایش روز افزون مبتلایان به دیابت و نیاز مبرم بیماران به این دستگاه تلاش موثری تا کنون در این زمینه صورت نگرفته و بازار بکری در جهت تولید این دستگاه وجود دارد.

این محقق ادامه داد: همچنین افزایش معنادار مبتلایان به دیابت در چند دهه اخیر و متاسفانه رقم قابل توجهی از افراد پای خود را به واسطه زخم دیابتی از دست می دهند که این موضوع نشانگر اهمیت این گروه از بیماران و نیاز آنها به نتایج پژوهش ها در این زمینه است.

احدوند با تاکید بر اینکه در همین راستا دستگاه جلوگیری و درمان زخم پای دیابتی و آرتروز را بومی سازی کرده ایم، خاطر نشان کرد: این دستگاه در پایان اخذ مجوز تولید است و دربیمارستانها ، مراکز فیزیوتراپی و منازل کاربرد دارد. 

وی اظهار داشت: این دستگاه از زخم پای دیابتی جلوگیری کرده و افراد مبتلا به دیابت را درمان می کند.

وی با اشاره به فواید این دستگاه اظهار داشت: چند بیمار می تواند به طور همزمان از این دستگاه استفاده کند؛ همچنین این سیستم نیاز به مواد مصرفی ندارد و کاربر با صفحه لمسی می تواند به راحتی از آن در راستای درمان بیماران استفاده کند.

احدوند با بیان اینکه می توان از این سیستم در راستای درمان بیماری های دیگر نیز بهره برد خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده این دستگاه یک درصد نمونه خارجی است.

 این سیستم ثبت اختراع شده است و در مجموعه تجهیزات پزشکی قرار می گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید