نخستین پژوهشکده سرطان تاسیس می‌شود

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی جدید در انستیتو کانسر،‌ از تاسیس اولین پژوهشکده سرطان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر کاظم زنده‌دل با اشاره  به تحقیقات و طرح ثبت سرطان در کشور اظهار کرد: پیش از این در تعیین اولویت‌ها مشکل داشتیم و مشخص نبود کدام سرطان‌ها شایع‌تر هستند و تعداد دقیق بیماران مبتلا به سرطان چقدر است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفت، در تمام استان‌ها مراکز ثبت سرطان راه‌اندازی شد و در حال حاضر در چندین استان کشور شامل استان‌های فارس، تبریز و گلستان عدد دقیق سرطان را به دست‌ آورده‌ایم، با تداوم این روند در آینده دقیق‌ترین آمار را در منطقه خاورمیانه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2012، سالانه 85 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند و 50 هزار نفر نیز مرگ ناشی از سرطان دارند، گفت: از آن زمان تاکنون در تمام دنیا سالانه افزایش 5 تا 10 درصدی در ابتلای به سرطان داشته‌ایم که ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

زنده‌دل ادامه داد: طبق تحقیقی که انجام شد، در حال حاضر سالانه 100 هزار نفر مبتلا و 50 تا 100 هزار نفر نیز مرگ ناشی از سرطان در کل کشور داریم و مشابه سایر کشورها این آمار در حال افزایش است.

راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی جدید در انستیتو کانسر

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در انستیتو کانسر ایران سه مرکز تحقیقات فعال داریم، گفت: یک مرکز جدید نیز در حال تصویب است  و ماموریت ما این است که با انجام پژوهش‌های مناسب در زمینه علوم پایه، اپیدمیولوژی و بالینی به سوالات مهم پژوهشی کشور پاسخ دهیم و با انتشار نتایج تحقیقات به تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد در حوزه کنترل سرطان کمک کنیم.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف به خصوص در زیرساخت‌ها برنامه داریم، گفت: در شرف تاسیس اولین پژوهشکده سرطان هستیم، از طرفی تجهیزات آزمایشگاهی را نیز به‌روز خواهیم کرد و تحقیقات ثبت سرطان در زمینه‌های جمعیتی و بیمارستانی را نیز توسعه خواهیم داد.

زنده‌دل با بیان اینکه افزایش کیفیت انتشارات مرکز و توسعه ارتباطات بین‌المللی نیز در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف تحقیقاتی کنترل سرطان نیازمند دریافت کمک و حمایت‌ها در سطوح مختلف هستیم. اطمینان دارم نتایج این تلاش‌ها که با هدف رفع مشکلات سلامت صورت می‌گیرد، الگوی خوبی برای توسعه تحقیقات کاربردی در کشور خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید