راه اندازی برج فناوری نانو در دانشگاه آزاد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از توسعه پارک علم‌وفناوری دانشگاه آزاد در تهران خبر داد و گفت: علاوه بر آن به‌زودی برج فناوری نانو در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر مرتضی موسی‌خانی امروز در حاشیه افتتاح مرکز تحقیقات فناوری نانوی واحد تهران‌جنوب افزود: این دانشگاه به دنبال پژوهش‌های  بنیادی نیست و درصدد است تا پروژه‌های کاربردی و صنعتی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به تولیدات علمی در سطح جهان خاطرنشان کرد: یکسری از محصولات دانش‌بنیان در دنیا ساخته شده‌اند که در حوزه اختراعات نیستند و ما باید این فناوری‌ها را در کشور بومی‌سازی کنیم، از این رو با فرصت‌های ایجاد شده باید مزیت‌های کشور را ارتقاء دهیم.

موسی‌خانی با اشاره به توجه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به بخش‌های پژوهشی دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: این امر یک فرصت خوب برای دانشگاه آزاد است که باید از آن استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد با تاکید بر این‌که کشور نباید به برخی از حوزه‌ها که مزیت نسبی ما نیست، ورود پیدا کند، یادآور شد: ما باید به سمت تولید محصولات باکیفیت و با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

وی از حمایت ویژه دانشگاه آزاد از توسعه پارک فناوری این دانشگاه خبر داد و گفت: بر این اساس علاوه بر توسعه پارک فناوری دانشگاه آزاد، درصدد هستیم تا پارک فناوری این دانشگاه را در تهران راه‌اندازی کنیم.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنیم و بنا داریم در سال جاری وارد اقدامات عملی شویم تا بتوانیم تا پایان سال کارنامه خوبی در حوزه اقدام و عمل ارائه دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یادآور شد: برنامه داریم که به زودی برج فناوری نانو را در تهران راه‌اندازی کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید