نحوه افزایش دوام باتری گلکسی S8

با وجود سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، دنیای اسمارت فون‌ها از معضلی به نام باتری رنج می‌برد که این موضوع گهگاه به کلافگی کاربران منجر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این مقاله قصد داریم روش‌هایی برای بالا بردن عمر باتری پرچم‌دار سامسونگ معرفی کنیم. 

باوجود تمام مشخصات سخت‌افزاری خوب و ویژگی‌های جذابی که در گلکسی S8 و S8 پلاس وجود دارد، ظرفیت باتری آنها چندان کافی به نظر نمی‌رسد. البته نتایج عملکرد باتری S8 پلاس به ویژه در حالت وای فای، بهتر از S8 بوده است. با توجه به نحوه استفاده شما از گوشی ممکن است زمان شارژدهی آن بالا باشد و یا بالعکس شما مجبور باشید در طول یک روز، چند بار گوشی را شارژ کنید. به هر حال این امکان وجود دارد که عمر باتری گلکسی S8 و S8 پلاس شما بهبود پیدا کند.

روش‌های گوناگونی برای بالا بردن عمر باتری وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به چند مورد از آنها اشاره کنیم.

 

از حالت‌های ذخیره انرژی استفاده کنید
 

مانند تمامی گوشی‌های اخیر سامسونگ، گلکسی S8 و S8 پلاس هم حالت‌های مختلفی برای ذخیره کردن انرژی (power saving) دارند که با تنها یک  کلیک تغییرات لازم برای ذخیره کردن انرژی را در گوشی ایجاد می‌کنند. دو حالت برای این کار وجود دارد که البته سامسونگ امکان شخصی سازی آنها را هم فراهم کرده است.

حالت متوسط ذخیره انرژی (Medium power saving mode)، وضعیت معمولی ذخیره انرژی است که برای اغلب اوقات مناسب و کافی است. در این وضعیت، حداکثر نور نمایشگر 10 درصد کاهش می‌یابد، سرعت پردازنده به 70 درصد توان واقعی محدود می‌شود، اپلیکیشن‌هایی که از وای فای استفاده می‌کنند متوقف می‌شوند (البته این اتفاق برای برخی اپلیکیشن‌ها رخ نمی‌دهد)، و ویژگی نمایشگر همیشه روشن هم غیر فعال می‌شود. روزولشن نمایشگر نیز بر روی FHD+ (2220*1080) تنظیم می‌شود، هر چند این، رزولوشن پیش فرض نمایشگر هم هست و شما می‌توانید از بخش تنظیمات آن را بهWQHD+ تغییر دهید.

حالت حداکثر ذخیره انرژی (Maximum power saving mode)، که قبلا با نام Ultra Power Saving Mode شناخته می‌شد، همان تغییرات به وجود آمده در حالت متوسط ذخیره انرژی را اعمال می‌کند و برای افزایش عمر باتری، رزولوشن نمایشگر را هم به HD+ کاهش می‌دهد. همچنین در این حالت،  تمامی اپلیکیشن‌ها به جز اپلیکیشن‌های ضروری غیر فعال می‌شوند. می‌توانید از فیسبوک، واتس اپ، جیمیل و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه استفاده کنید اما گشودن بازی‌ها و دیگر اپلیکیشن‌های اینچنینی، ممکن نیست. به علاوه یک تم تاریک د صفحه نمایشگر اعمال می‌شود که به ذخیره انرژی کمک می‌کند.

حالت حداکثر ذخیره انرژی برای زمانی مناسب است که به شارژدهی بیشتر باتری نیاز دارید و برای مدت طولانی به شارژر دسترسی نخواهید داشت. البته حالت متوسط ذخیره انرژی موجب افزایش عمر باتری به مدت 1 تا 2 ساعت می‌شود.

روش فعال سازی حالت ذخیره بدین شرح است:

قدم اول: به منوی Setting > Device maintenance > Battery بروید.

قدوم دوم: اکنون یکی از دو حالت ذخیره انرژی را با توجه به عملکرد خود فعال کنید. بعد از انتخاب یکی از گزینه‌ها، تغییرات اعمال شده و میزان تخمینی  افزایش شارژدهی هم نمایش داده می‌شوند.

قدم سوم: حالا کلید Apply را فشار دهید تا حالت ذخیره انرژی فعال شود. اگر قصد دارید حالت ذخیره انرژی را به دلخواه خود شخصی سازی نمایید، کافی است کلید Customize را بفشارید. سپس Apply را انتخاب کنید.

یکبار پس از فعال کردن حالت ذخیره انرژی، می‌توانید آن را از نوتیفیکیشن سنتر فعال و یا غیر فعال کنید. البته آیکون مربوط به آخرین حالت ذخیره انرژی فعال شده، در نوتیفیکیشن سنتر برای راحتی قابل استفاده است. به عنوان مثال اگر آخرین بار حالت Maximum را استفاده کرده باشید، آیکون مربوط به  آن را مشاهده می‌کنید و برای تغییر این وضعیت باید به منوی باتری در تنظیمات رفته و حالت دلخواه خود را انتخاب کنید.

اکنون اجازه دهید تا ویژگی‌های موجود در این حالت را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

 

نمایشگر همیشه روشن را غیر فعال و یا برای آن برنامه زمان‌بندی تعیین کنید
 

نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) یکی از کارآمدترین و البته پرمصرف‌ترین ویژگی موجود در گلکسی S8 است. البته به گفته سامسونگ،  پردازنده اختصاصی کره‌ای ها به هنگام استفاده از این ویژگی مصرفی به مراتب کمتر از پردازنده‌های موجود در سایر گوشی‌ها دارد اما به هر حال نباید از آن غافل شد.

آسان‌ترین و البته موثرترین کار این است که نمایشگر همیشه روشن را غیر فعال کنید (این همان کاری است که حالت‌های ذخیره انرژی انجام می‌دهند اما اگر قصد فعال کردن این حالت‌ها را ندارید، به صورت جداگانه هم قابل انجام است). البته اگر نمی‌خواهید کاملا آن را غیر فعال کنید، می‌توانید زمان فعال بودن آن را محدود نمایید. برای تغییر در وضعیت نمایشگر همیشه روشن مطابق راهنمای زیر عمل نمایید:

قدم اول: به منوی Setting و سپس به بخش Lock screen and security بروید. حال اگر می‌خواهید نمایشگر همیشه روشن را خاموش کنید، به منوی Always On Display رفته و آن را خاموش کنید. برای شخصی سازی AOD قدم‌های زیر را دنبال کنید.

قدم دوم: در منوی Lock screen and security به متنی که به Always On Display اشاره دارد و به بخش تنظیمات آن بروید.

قدم سوم: برای محدود کردن زمان فعال بودن این ویژگی، حالت Show Always را غیر فعال کنید. گزینه دیگری که Set schedule است، ظاهر می‌شود  که از آنجا می‌توانید برنامه زمان‌بندی تنظیم کنید.

قدم چهارم: گزینه Set schedule را انتخاب و زمان آغاز و پایان کار آن را مشخص نمایید.

بنابراین نمایشگر همیشه روشن می‌تواند غیر فعال و یا محدود شود. به هر حال با تغییر در این ویژگی، مصرف باتری شما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

روشنایی نمایشگر را کاهش دهید
 

شاید این کار چندان دلچسب نباشد. نمایشگرهای بزرگ Infinity در گلکسی S8 و S8 پلاس یکی از مهم‌ترین مصرف کنندگان باتری هستند بنابراین پایین  نگه داشتن نور نمایشگر نقش موثری در کاهش مصرف باتری دارد. به علاوه شما می‌توانید تنظیم خودکار نور نمایشگر را غیر فعال کنید. البته این کار بعضی اوقات شما را به دردسر می‌اندازد. به عنوان مثال اگر روشنایی را در حد پایین تنظیم کرده باشید، و به محیط نور طبیعی وارد شوید، ممکن است در خوانایی نمایشگر دچار مشکل شوید.

برای تغییر در تنظیمات نمایشگر می‌توانید از نوتیفیکیشن سنتر و یا منوی Setting > Display استفاده کنید.

 

رزولوشن نمایشگر را پایین بیاورید
 

سامسونگ به شما این اجازه را می‌دهد تا با کاهش رزولوشن نمایشگر، میزان مصرف باتری را کاهش دهید. البته رزولوشن پیش فرض گلکسی S8 و S8پلاس بر روی FHD+ تنظیم شده و از پیش فرض بودن رزولوشن WQHD+ برای کاهش مصرف باتری صرف نظر شده است. با این وجود می‌توانید رزولوشن نمایشگر را تا میزان HD+ کاهش دهید. این کار تراکم پیکسلی را کاهش می‌دهد و شارپ بودن تصاویر تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما اگر چنین  موضوعی برایتان اهمیت ندارد، در مواقع ضروری کاهش رزولوشن گزینه خوبی برای افزایش میزان شارژدهی خواهد شد. همچنین باید اشاره کنیم که این حس وجود دارد که رزولوشن WQHD+ از طریق چشم انسان قابل تشخیص نیست.

برای تغییر رزولوشن نمایشگر قدم‌های زیر را طی کنید:

قدم اول: به منوی Setting > Display بروید.

قدم دوم: اکنون گزینه Screen resolution را انتخاب کنید و آن را مطابق دلخواهتان تغییر دهید.

 

اپلیکیشن‌های پرمصرف را غیر فعال کنید
 

سامسونگ ویژگی را برای گوشی‌های خود ارائه می‌دهد که اپلیکیشن‌هایی که مصرف انرژی بالایی دارند و نیز اپلیکیشن‌هایی که برای چند روز بدون استفاده باقی مانده‌اند را به صورت خودکار شناسایی می‌کند. گلکسی S8 و S8 پلاس آن دسته اپلیکیشن‌هایی را که حداقل سه روز استفاده نشده‌اند را غیر  فعال می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها تا زمانی که به صورت دستی فعالشان نکنید از اینترنت هم استفاه نخواهند کرد.

برای غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های پرمصرف از روش زیر اقدام نمایید:

قدم اول: به منوی Setting > Device maintenance > Battery بروید.

قدم دوم: در اینجا بخشی با عنوان App power monitor مشاهده می‌کنید که در آنجا اپلیکیشن‌های در حال اجرا در بکگراند و میزان مصرف باتری آنها  را می‌بینید. برای غیر فعال کردن هر اپلیکیشن، کافی است آن را انتخا نمایید.

قدم سوم: اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس کلید Save Power را فشار دهید.

این کار، اپلیکیش‌های انتخاب شده غیر فعال می‌کند و تا زمان فعال سازی توسط شما، مصرفی نخواهند داشت. اگر هم اپلیکیشنی را باز کنید، برای غیر فعال کردن مجدد آن باید دوباره به منوی باتری در تنظیمات بروید. بیشتر اپلیکیشن‌ها نباید بیشتر از 0.5 درصد باتری مصرف کنند و در غیر اینصورت، دستگاه شما را از این وضعیت مطلع خواهد کرد.

 

ابزار ارتباطی مانند بلوتوث، GPS و وای فای را غیر فعال کنید
 

یکی دیگر از روش‌های کاهش مصرف باتری، غیر فعال کردن ابزار ارتباطی است که معمولا از آنها استفاده نمی‌کنید. به عنوان مثال، جهت یابی برای همیشه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد پس می‌توانید GPS را خاموش نمایید. این موضوع درباره وای فای و دیتای موبایل هم صادق است و در مواقع عدم استفاده از  اینترنت، باید آنها را خاموش کنید. بلوتوث هم چندان کاربردی ندارد. البته مصرف بالایی ندارد ولی خاموش کردن آن ایده خوبی است.

ابزار ارتباطی از نوتیفیکیشن سنتر در دسترس هستند و خاموش یا روشن کردن آنها زمانی نمی‌گیرد. برای وای فای و بلوتوث لازم است که در کنار خاموش کردن آنها، ویژگی شناسایی خودکار شبکه‌ها و دستگاه‌های موجود را هم غیر فعال کنید. این کار از منوی Setting > Connections > Location > Improve accuracy قابل انجام است. در آن جا کافی است هر دو مورد را به حالت خاموش ببرید. اگر GPS را هم غیر فعال کنید، اپلیکیشن‌ها و گوشی  امکان دسترسی به مکان شما را نخواهند داشت. اما به هر حال فعال کردن آنها از نوتیفیکیشن سنتر بسیار ساده است.

می‌توانیم NFC را هم از منوی Setting > Connections > NF غیر فعال کنید.

در صورت استفاده از نسخه دو سیم‌کارت، یکی از سیم‌کارت‌ها را غیر فعال کنید

در بعضی بازارها، نسخه‌های دو سیم‌کارت از گلکسی S8 و S8 پلاس به فروش می‌رسد. احتمالا در این نسخه‌ها، یکی از سیم‌کارت‌ها معمولا استفاده  نمی‌شوند بنابراین می‌توانید آن ر غیر فعال کنید.

روش انجام این کار بدین صورت است:

قدم اول: به منوی Setting > Connections > SIM card manager بروید.

قدم دوم: اکنون سیم‌کارتی را که در نظر دارید انتخاب کنید.

قدم سوم: حالا گزینه‌ای که در بالا سمت راست می‌بینید فشار دهید تا سیم‌کارت انتخاب شده غیر فعال شود.

این کار تاثیر به سزایی بر روی شارژدهی باتری دارد. در صورت نیاز به سیم‌کارت دیگر، به راحتی می‌توانید آن را مجددا فعال نمایید.

روش‌های عنوان شده موثرترین راهکارها برای افزایش عمر باتری در گلکسی S8 و S8 پلاس است. البته راه‌های بسیار دیگری هم وجود دارد از جمله تغییر  در نحواه استفاده شما از گوشی. مثلا می‌توانید تعداد دفعات روشن کردن نمایشگر را کاهش دهید. استفاده از پاوربانک هم ایده خوبی محسوب می‌شود. البته همراه داشتن شارژر امری ضروری است تا بتوانید با خیال راحت از اسمارت فون خود استفاده کنید.

شما هم اگر راهکاری به ذهنتان می‌رسد با ما در میان بگذارید.

دیدگاه تان را بنویسید