عرضه گوشی هوشمند مبتنی‌بر تایزن؛ سامسونگ Z4

شرکت سامسونگ به تازگی گوشی هوشمند جدیدی با نام Z4 عرضه کرده است که سیستم عامل اختصاصی تایزن (Tizen) را اجرا می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گوشی Z4، چهارمین گوشی هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن است؛ این سیستم عامل مشترک تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود.

گوشی سامسونگ Z4

سیستم عامل منبع باز تایزن سامسونگ که جایگزینی برای سیستم عامل اندروید گوگل محسوب می‌شود، پیشرفت چندانی نداشته است؛ به طوری که کره‌ای‌ها فقط ۴ گوشی هوشمند مجهز به تایزن عرضه کرده‌‌اند که حدودا ۲ گوشی هوشمند به ازای هر سال می‌شود. گوشی Z4 به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند مبتنی‌بر سیستم عامل تایزن سامسونگ، اولین گوشی مجهز به فناوری شبکه‌ی ارتباطی 4G محسوب می‌شود. گوشی Z11 دو سال پیش در کشور هند عرضه شده و حدود ۹ ماه بعد از آن گوشی هوشمند Z3 عرضه شد. گوشی Z22 هم در ماه آگوست سال گذشته عرضه شده است.

گوشی هوشمند سامسونگ Z4، علاوه‌بر بهره‌مندی از شبکه‌ی 4G، مجهز به صفحه نمایش ۴.۵ اینچی نیمه سه بعدی (2.5D) با رزولوشن ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل بوده و دارای ۱ گیگابایت رم است. فرکانس پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای گوشی هوشمند Z4 معادل ۱.۵ گیگاهرتزی بوده و هردو دوربین پشتی و سلفی آن ۵ مگاپیکسلی است.

گوشی سامسونگ Z4

 

فعلا گوشی Z4، اولین اسمارت‌فون مبتنی‌بر سیستم عامل تایزن مجهز به نمایشگری با شیشه‌ی نیمه سه بعدی است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالای عرضه شده در سال جاری میلادی یافت می‌شود. ظرفیت باتری داخل گوشی یاد شده، برابر با ۲۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. علاوه‌بر امکانات یاد شده، گوشی Z4 مجهز به درگاه USB 2.0، بلوتوث ۴.۰ و درگاه سیم کارت دوگانه است. دی‌جی کو به عنوان رئیس بخش تجارت ارتباطات موبایلی شرکت سامسونگ الکترونیکس درباره‌ی گوشی Z44 این چنین اظهار نظر کرده است: گوشی هوشمند Z4 برای اولین بار تجربه‌ی بسیار ساده‌ای از کار کردن با یک گوشی هوشمند را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و نشان‌دهنده‌ی تعهد درحال پیشرفت و مداوم ما به اکوسیستم تایزن است.

گوشی سامسونگ Z4

شرکت سامسونگ هنوز قیمت نهایی گوشی جدید Z4 را فاش نکرده است؛ اما با توجه به برچسب قیمت ۶۸ دلاری گوشی Z2، گوشی یاد شده باید قیمتی کم‌تر از ۱۰۰ دلار داشته باشد. گوشی هوشمند Z4 در تعدادی از کشورها که مراحل اولیه‌ی عرضه‌ی آن از ماه میلادی جاری در هند آغاز می‌شود، در دسترس خواهد بود. به گفته‌ی سخن‌گوی شرکت سامسونگ، قرار است گوشی هوشمند Z4 در کنفرانس توسعه‌ی تایزن که هفته‌ی آینده و در شهر سن فرانسیسکو برگزار می‌شود، در معرض نمایش قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید