آشنایی با یک پیکاپ جذاب چینی؛ LDV T60

بازار وانت‌ها در استرالیا بسیار داغ و پررونق است، به‌طوری که سال گذشته تویوتا هایلوکس، پرفروش‌ترین خودروی بازار این کشور بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رونق این بازار سبب شده است سایر تولید کنندگان خودرو نیز به فکر ورود به این کلاس باشند. یکی از شرکت‌های چینی که اخیرا اقدام به عرضه‌ی وانت بار جدید خود در بازار استرالیا کرده، کمپانی LDV است.

جدیدترین مدلی که این خودروساز برای تولید در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته، خودروی LDV T60 است که عرضه‌ی رسمی آن در بازار استرالیا از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. این خودرو اولین تجربه‌ی LDV در کلاس خودروهای پیکاپ است و به رقابت با خودروهایی چون تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و فولکس واگن آماروک خواهد رفت. کمپانی LDVV یکی از زیرمجموعه‌های سایک موتور (مالک برند انگلیسی MGG) است و به خاطر حضور گسترده‌ای که در بازار استرالیا دارد، این امکان را برای وب‌سایت Caradvice فراهم کرد تا وانت T600 را تست و بررسی کند.

LDV T60

اولین تستی که روی خودرو انجام شد، رانندگی در یک مسیر پر پیچ‌ و خم به شکل S بود که با این کار، فرمان‌پذیری خودرو مورد سنجش قرار گرفت. پیچ‌های پیاپی این مسیر، به کارشناسان اجازه می‌داد که عملکرد سیستم تعلیق را در سرعت‌های نسبتا بالا و در هنگام عبور از پیچ‌ ارزیابی کنند. خودرویی که برای این تست انتخاب شده بود از تیپ‌های فول‌آپشن محسوب می‌شد که تودوزی چرمی، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی و خروجی‌های تهویه‌ی مطبوع برای سرنشینان به همراه داشت.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی توربودیزل چهار سیلندر به حجم ۲.۸ لیتر است که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این گشتاور می‌تواند بسته به انتخاب مشتری از طریق یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار یا ۶ دنده‌ی دستی به چرخ‌ها منتقل شود.

LDV T60

T60 در هنگام آغاز حرکت چالاکی چندانی همانند سایر خودروهای قدرتمند این کلاس ندارد؛ اما سواری نرم و کم تنشی از خود نشان می‌دهد. کابین نیز از نظر عایق‌بندی صوتی مناسب است. نمونه‌ی مورد تست دارای جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار بود که عملکرد خوبی از خود نشان داد. تعویض‌های این جعبه دنده نرم و به‌موقع بود و حتی سر پیچ‌ها، به‌سرعت تعویض‌های بی‌نقصی انجام داد.

وانت LDV سر پیچ‌ها چسبندگی خوبی دارد؛ گرچه در پیچ‌های تند کمی لنگر انداختن بیشتر در کابین دیده می‌شود که البته با توجه به ابعاد و کلاس این خودرو طبیعی است. در تغییر مسیرهای ناگهانی عملکرد خودرو مطلوب است و سیستم کنترل کشش نیز به سرعت سعی می‌کند از منحرف شدن خودرو جلوگیری کند تا این وانت را در مسیر حفظ کند.

LDV T60

 امکان رانندگی با T60 در مسیری به شکل بال پروانه نیز میسر شد که شامل چند بخش مسیر مستقیم و چند پیچ بود. در مسیر پروانه‌ای، خودرو با گاز کامل و با شتاب حرکت می‌کند؛ سپس با رسیدن به اولین پیچ راست گرد، باید با تمام توان ترمز کرد. بعد از آن، یک پیچ سرعت بالا در مقابل شما قرار دارد که به چند پیچ تند منتهی می‌شود و باید با سرعت پایین‌تری آن‌ها را طی کنید. سپس یک مسیر اسلالوم وجود دارد که می‌توانید عملکرد خودرو را در شرایط اورژانسی در آن تست کنید و پس از آن دوباره به نقطه‌ی شروع بازمی‌گردید. 

هم‌زمان با LDV T60، یک دستگاه MG GS در اختیار تیم تست قرار داشت که در این بین، عملکرد پیکاپ T60 توجه تیم را به خود جلب کرد؛ چون با وجود وزن، ابعاد و ارتفاع بیشتری که در مقایسه با MG GS داشت، عملکرد آن مناسب ارزیابی شد. ترمزهای LDV T60 به‌صورت استاندارد در تمامی چرخ‌ها از نوع دیسکی هستند و می‌توانند این خودرو را در مسافت مناسبی متوقف کنند.

LDV T60

در بخش کیفیت کابین T60 باید به استفاده‌ی زیاد از پلاستیک خشک در قیاس با سایر رقبا اشاره کرد. خط دوخت روی چرم صندلی‌ها به رنگ قرمز است تا با ایجاد تناقض رنگی، به زیبایی کابین اضافه کند. روی استراحتگاه دست درها نیز روکش چرمی موجود است تا دست خود را روی سطحی نرم قرار دهید.

در ردیف عقب فضای مناسبی وجود دارد و دو فرد بالغ به‌راحتی می‌توانند در ردیف دوم T60 جای گیرند که البته در صورت اضافه شدن سرنشین سوم، فضا کمی تنگ خواهد شد. برای سرنشینان عقب، خروجی تهویه‌ی مطبوع، خروجی ۱۲ و ۲۲۰ ولتی نیز تعبیه شده است که از این نظر، می‌توان گفت این خودرو بیشترین امکانات را در این کلاس به سرنشینان ردیف دوم ارائه می‌دهد. در این خودرو صندلی و زیر آرنجی چرم، برای چهار سرنشین وجود دارد و این نشان می‌دهد که راحتی سرنشینان به‌اندازه‌ی راحتی راننده مورد توجه سازنده بوده است. 

LDV T60

سایر امکانات این خودرو شامل چراغ‌های اصلی LED، چراغ‌های روشنایی در روز LED، شش کیسه‌ی هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب و سیستم هشدار حرکت بین خطوط می‌شوند. با این حساب سازنده امیدوار است در تست‌های ایمنی مؤسسه‌ی ANCAP برای این خودرو، ۵ ستاره‌ی ایمنی اخذ کند.

عرضه‌‌کننده‌ی پیکاپ LDV T60 در بازار استرالیا، اعلام کرده است که این خودرو در دو تیپ و با سه نوع بدنه قابل انتخاب خواهد بود. همچنین می‌توان T60 را به صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک خریداری کرد که اگر خریدار مدل دو دیفرانسیل را انتخاب کند، خودروی او مجهز به دنده‌ی کمکی نیز خواهد شد. 

LDV T60

در کل باید گفت در بازار استرالیا می‌توان آینده‌ی روشنی برای LDV T60 متصور بود؛ چراکه این خودرو یک پیکاپ جادار و دارای هندلینگ مناسب است که با قیمتی رقابتی در مقایسه با رقبای ژاپنی و اروپایی خود عرضه می‌شود. قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده است و با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی آن در بازار، قیمت آن اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید