وزارت ارتباطات و تکذیب فیلتر شدن سرویس لایو اینستاگرام

اگر اختلالی در اجرای پخش زنده اینستاگرام رخ داده است، مربوط به سرورها این شبکه‌ی اجتماعی بوده و از داخل کشور تصمیمی برای فیلتر آن گرفته نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا فرنقی زاد ضمن شایعه خواندن مسدود شدن قابلیت سرویس لایو اینستاگرام، گفت: «هیچ مرجع قانونی از جمله کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا وزارت ارتباطات دستوری برای فیلتر شدن سرویس لایو اینستاگرام نداده است.»

به گفته‌ی وی، اگر اختلالی در اجرای پخش زنده اینستاگرام رخ داده است، مربوط به سرورها این شبکه‌ی اجتماعی بوده و از داخل کشور تصمیمی برای فیلتر آن گرفته نشده است.

دیروز برخی از منابع خبری رسمی و غیر رسمی و همچنین برخی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، از فیلتر شدن قابلیت لایو اینستاگرام به دستور قضایی اطلاع داده بودند.

بر این اساس،اقدام به آزمایش این مورد در سرویس‌های اپراتورهای ثابت و همراه کردیم و مشخص شد این قابلیت در سرویس برخی از اپراتورها فعال و در  برخی از اپراتورهای اینترنت با اختلال مواجه است. البته این اختلال پس از ساعتی رفع شد.

هنوز تصمیم یا دستوری مبنی بر حذف این قابلیت به‌صورت رسمی یا غیر رسمی صادر نشده است و شنیده‌ها خبر از شایعه بودن مسدود کردن لایو اینستاگرام در روز گذشته می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید